Arcelor Mittal, l'única gran siderúrgia internacional que opera a Espanya i l'única, tambiénm que manté un complex integral dotat amb alts forns acaba de firmar un contracte amb Adif Alta Velocitat, la gestora de les infraestructures que fa servir l'AVE, per subministrar 81.200 tones de carril ferroviari.

Astúries Gijon
 

Més quilòmetres d'Alta Velocitat

El contracte, valorat en 163 milions d'euros, permet que les noves línies d'Alta Velocitat que s'estan construint al país es disposin amb materials de fabricació nacional, una cosa que no ha succeït sempre però que hauria de ser la norma. Les 81.200 tones de carril que se subministraran permetran implantar l'ample estàndard en diferents trams del Corredor de la Mediterrània, a les xarxes de Rodalies de València, Santander, Astúries i Catalunya, en el bypass inclòs a la xarxa d'Alta Velocitat d'Extremadura i a la nova estació de La Sagrera de Barcelona. Igualment, es renovaran vies de les línies convencionals que uneixen Safra i Huelva, Osca i Canfranc, Ciudad Real i Badajoz i Arahal i Marchena, a Sevilla.

Modernització

Espanya, amb prop de 4.000 quilòmetres de línies de ferrocarril d'Alta Velocitat, és el país europeu que més juga a favor d'aquest sistema de transport. Ara, amb el nou contracte firmat amb Arcelor Mittal, uneix el desenvolupament de la xarxa d'Alta Velocitat i la millora de la xarxa convencional a la indústria pesant nacional.