Adif, l'empresa pública que administra les infraestructures ferroviàries, té previst invertir 117,3 milions d'euros per millorar la cobertura en les línies ferroviàries d'alta velocitat. Avui, Adif disposa ja de 24.000 quilòmetres de fibra òptica, però vol avançar-ne encara més en la digitalització del sistema ferroviari i, el que resulta més important per al ciutadà, en la millora de la connectivitat que ofereix als usuaris de les línies ferroviàries.
Ara, 5G
La inversió permetrà oferir serveis de 5G en diferents línies que fins ara mancaven d'accés i, amb això, s'aconseguirà, explica la mateixa Adif "prestar un millor servei a ciutadans i empreses contribuint al desenvolupament tecnològic global" i millorant "les prestacions per al sistema ferroviari".
De quines línies parlem?
Del desplegament de les noves infraestructures necessàries i del manteniment i les operacions derivades s'encarregaran durant els tres anys vinents (el contracte es pot prorrogar dotze mesos més) Orange i Vodafone, les empreses a les quals se'ls ha adjudica la nova xarxa 5G que es desplegarà en cinc línies d'alta velocitat ferroviària. Les esmentades línies són la Plasencia-Càceres-Badajoz, l'Antequera-Granada, l'Olmedo-Orense, l'Albacete-Alacant i la Barcelona-Figueres. De les tres primeres s'encarregaran Vodafone i Ericsson per 86,4 milions d'euros i de les dues últimes, Vodafone i la Societat Espanyola de Muntatges Industrials per 30,9 milions.