Instagram ha llançat una funció que permet afegir cançons directament a Spotify des de la pròpia aplicació, simplificant el procés de compartir i descobrir música. Aquesta integració facilita que els usuaris comparteixin els seus temes favorits i els escoltin a la plataforma de Spotify amb només un toc, millorant l'experiència musical en xarxes socials i promovent una connectivitat més gran entre ambdues aplicacions.
Com funciona la integració i com vincular comptes
La nova funció d'Instagram permet als usuaris seleccionar cançons d'històries o publicacions i afegir-les instantàniament a la seva llista de reproducció de Spotify. Per activar aquesta opció, s'ha de vincular el compte de Spotify a Instagram, la qual cosa es realitza accedint als ajustaments d'ambdues aplicacions i autoritzant la connexió. Aquesta vinculació permet que les cançons publicades a Instagram se sincronitzin amb Spotify, simplificant la transferència musical i la gestió de llistes de reproducció.
Aquesta funció és similar a la que TikTok va llançar anteriorment, que permet guardar cançons directament a Spotify. Ambdues plataformes, propietat de Meta, estan buscant noves formes d'augmentar la interacció dels usuaris amb la música i els continguts compartits, posicionant-se com plataformes de descobriment musical i entreteniment. Això reflecteix una tendència creixent en xarxes socials que busquen integrar serveis de música per ampliar l'abast i la personalització dels seus continguts.
Tarifes de Spotify i el seu impacte global
Spotify ofereix diverses tarifes de subscripció per adaptar-se a diferents públics. Existeixen opcions gratuïtes amb anuncis, Prèmium individual, Premium Duo, Prèmium Familiar i el pla Estudiante, cada una amb característiques i preus ajustats a diferents necessitats. Els usuaris Prèmium gaudeixen d'accés sense publicitat, opció de descàrrega de cançons i millor qualitat d'àudio, mentre que els usuaris gratuïts tenen accés a les mateixes cançons amb algunes limitacions en la funcionalitat.
L'impacte mundial de Spotify
Spotify és la plataforma de streaming de música més utilitzada al món, superant els 500 milions d'usuaris actius mensuals el 2023, amb aproximadament 220 milions de subscriptors pagaments. Aquesta massiva base d'usuaris ha consolidat Spotify com a líder en la indústria de música en streaming, afavorida per la constant expansió dels seus serveis, acords d'integració amb xarxes socials i noves eines de personalització.
La integració entre Instagram i Spotify és un clar reflex de com les xarxes socials i les plataformes de música estan cada vegada més interconnectades per oferir experiències fluides i personalitzades. En un context on descobrir i compartir música és clau per a les experiències digitals dels usuaris, aquesta funció ajudarà a enfortir la posició de Spotify com a líder al mercat del streaming musical, oferint als usuaris més opcions per interactuar amb la música i les seves xarxes de manera dinàmica.