La campanya de la Renda ja és aquí i, almenys en teoria, superar-la de manera airosa hauria de costar-nos menys que fa un any. La tecnologia, expliquen des de l'Agència Tributària, serà un aliat del contribuent, que podrà completar de manera més senzilla la seva declaració però, també, i això no ens ho diuen, tindrà més complicat aplicar a l'assumpte solucions creatives.

 
asistente1
 

 

Assistent virtual

Així, l'Agència Tributària ha activat aquest any un assistent virtual que, expliquen, "ajudarà a resoldre els principals dubtes" que puguin assaltar el contribuent durant un procés que, no convé oblidar-lo, genera respecte com a mínim, ja que el que està en joc són els diners propis. Segons Hisenda, aquest any es presentaran 22,89 milions de declaracions, la qual cosa suposa un 3,4% més que l'any passat. Per presentar la declaració hi ha temps fins a finals de juny. Aquest any, a més de l'assistent virtual, s'ofereix també un servei d'atenció telefònica i un altre d'assistència en vídeo. De moment, no consta que aquests assistents utilitzin sistemes tipus ChatGPT.

Informació en matèria d'immobles

Des de l'Agència Tributària es recalca que l'assistent oferirà també informació en matèria d'immobles, un element que genera dubtes de manera habitual i que respondrà als dubtes més comuns, que es vinculen a l'obligació de declarar, les deduccions possibles i les novetats de la campanya. La navegació pel web de l'Agència Tributària s'ha simplificat també però, amb tot, no convé oblidar que l'objectiu principal de l'Agència Tributària és que acceptem de manera ràpida l'esborrany. Si la teva declaració és complicada, el millor és el que de tots els anys: acudir|anar a un expert. Et costaran diners, però acabaràs pagant el que de veritat et correspon i no el que altres –que són art i part- desitgen. Cuidat, doncs.