La Agència Tributària, que al cap i a la fi és qui ens cobra l’IRPF, anunciava fa unes setmanes que habilitava un servei d’atenció i ajuda per fer més entenedor el sempre complex procés de fer la declaració del 2022. Ara, qui ens anuncia la seva voluntat de fer-nos un cop de mà és l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), que ha habilitat 43 punts d’atenció repartits arreu de la geografia catalana per ajudar la ciutadania a confeccionar la declaració de l’IRPF 2022.

Declaración de la Renta. Unsplash
 

85 professionals

Amb aquest objectiu, la Generalitat ha format 85 professionals de la seva plantilla perquè puguin oferir atenció telefònica i presencial als contribuents que ho sol·licitin. Aquestes actuacions s’emmarquen en els 26 anys de col·laboració entre l’ATC i l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) per facilitar a la ciutadania el compliment de les seves obligacions tributàries. Enguany serà el sisè any que l’ATC ofereix aquest servei gratuït d’assessorament personalitzat amb recursos i estructura propis.

Sistema de cites prèvies

Des d’aquest 3 de maig i fins al 29 de juny, es pot demanar cita prèvia per rebre assistència telefònica al telèfon 901 22 33 44, gestionat per l’AEAT. El 8 de maig, l’equip de professionals de l’ATC començarà a contactar amb les persones que l’hagin sol.licitat, tenint en compte el dia i la franja horària que hagin indicat com a preferents, per oferir-los l’assessorament que necessitin a l’hora d’elaborar la seva declaració. Els contribuents que vulguin ser atesos presencialment ho podran demanar a través d’aquest mateix telèfon, a partir del 25 de maig. Latenció presencial a les oficines de l’ATC es farà de l’1 al 30 de juny. Pel que fa a la campanya de patrimoni, s’oferirà atenció presencial amb cita prèvia a les oficines centrals de l’ATC a Barcelona i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona, entre el 12 i el 23 de juny, ambdós inclosos. També es podrà començar a demanar cita a partir d’avui, 3 de maig, a la seu electrònica de l’ATC.

L’any passat ja es va fer

Durant la campanya de la renda 2021, l’ATC va atendre 16.243 persones, amb recursos i estructura propis. D’aquestes, 8.744 (un 51,4% més que l’any anterior) van rebre assessorament telefònic personalitzat i 7.499 (un 62,5% més que el 2021) van ser ateses presencialment a les oficines i delegacions territorials. A més, els professionals de l’ATC també van ajudar un total de 67 contribuents a fer la seva declaració de l’impost sobre el patrimoni de manera presencial. Aquestes dades reflecteixen un augment significatiu del nombre de persones ateses a les oficines de l’ATC durant la campanya de la renda de l’any passat, la majoria de les quals declaren un grau de satisfacció respecte a l’atenció rebuda del personal de l’Agència del 97%.