La Agència Tributària, que al cap i a la fi és qui ens cobra l’IRPF, anunciava fa unes setmanes que habilitava un servei d’atenció i ajuda per fer més entenedor el sempre complex procés de fer la declaració del 2022. Ara, qui ens anuncia la seva voluntat de fer-nos un cop de mà és l’Agència Tributària de Catalunya (ATC), que ha habilitat 43 punts d’atenció repartits arreu de la geografia catalana per ajudar la ciutadania a confeccionar la declaració de l’IRPF 2022.
85 professionals
Amb aquest objectiu, la Generalitat ha format 85 professionals de la seva plantilla perquè puguin oferir atenció telefònica i presencial als contribuents que ho sol·licitin. Aquestes actuacions s’emmarquen en els 26 anys de col·laboració entre l’ATC i l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) per facilitar a la ciutadania el compliment de les seves obligacions tributàries. Enguany serà el sisè any que l’ATC ofereix aquest servei gratuït d’assessorament personalitzat amb recursos i estructura propis.
Sistema de cites prèvies
Des d’aquest 3 de maig i fins al 29 de juny, es pot demanar cita prèvia per rebre assistència telefònica al telèfon 901 22 33 44, gestionat per l’AEAT. El 8 de maig, l’equip de professionals de l’ATC començarà a contactar amb les persones que l’hagin sol.licitat, tenint en compte el dia i la franja horària que hagin indicat com a preferents, per oferir-los l’assessorament que necessitin a l’hora d’elaborar la seva declaració. Els contribuents que vulguin ser atesos presencialment ho podran demanar a través d’aquest mateix telèfon, a partir del 25 de maig. L’atenció presencial a les oficines de l’ATC es farà de l’1 al 30 de juny. Pel que fa a la campanya de patrimoni, s’oferirà atenció presencial amb cita prèvia a les oficines centrals de l’ATC a Barcelona i a les delegacions territorials a Girona, Lleida i Tarragona, entre el 12 i el 23 de juny, ambdós inclosos. També es podrà començar a demanar cita a partir d’avui, 3 de maig, a la seu electrònica de l’ATC.
L’any passat ja es va fer
Durant la campanya de la renda 2021, l’ATC va atendre 16.243 persones, amb recursos i estructura propis. D’aquestes, 8.744 (un 51,4% més que l’any anterior) van rebre assessorament telefònic personalitzat i 7.499 (un 62,5% més que el 2021) van ser ateses presencialment a les oficines i delegacions territorials. A més, els professionals de l’ATC també van ajudar un total de 67 contribuents a fer la seva declaració de l’impost sobre el patrimoni de manera presencial. Aquestes dades reflecteixen un augment significatiu del nombre de persones ateses a les oficines de l’ATC durant la campanya de la renda de l’any passat, la majoria de les quals declaren un grau de satisfacció respecte a l’atenció rebuda del personal de l’Agència del 97%.