Sis empreses i organismes (Airbus, Aena, Air Nostrum, Iberia, Exolum i Repsol) uneixen forces a favor de la transició energètica al sector aeronàutic. Ho fan, a més amb una intenció molt concreta: produir i distribuir hidrogen per aconseguir la descarbonització del sector aeri.

EuropaPress 5590080 smbc aviation capital encarrega airbus 60 avions a320neo
 

Cadena de valor

Les característiques de les entitats implicades permeten que el projecte inclogui tota la cadena de valor des de la producció d'energia fins a les operacions a terra i el subministrament a les aerolínies. El pla va més enllà del subministrament i les infraestructures i té per objectiu final garantir el desenvolupament d'un ecosistema productiu específic i especialitzat en l'aviació comercial. Així ho expliquen des de Airbus: "la descarbonització del sector aeri és un objectiu fonamental per a Airbus i el desplegament d'avions comercials propulsats per hidrogen amb el seu ecosistema H2 és una d'aquestes palanques clau. És essencial que la indústria de l'aviació en el seu conjunt col·labori per assegurar el futur subministrament d'hidrogen als aeroports, sobretot tenint en compte el gran potencial d'Espanya en renovables i en producció d'hidrogen baix en carboni," assenyala Javier Arnaldo, Director de Sostenibilitat de Airbus a Espanya.

Altres països

El projecte que s'activa a Espanya segueix el camí que va traçar Airbus en llançar el programa "Hydrogen Hub at Airports ''' per promoure l'expansió de la infraestructura d'hidrogen en l'aviació. Fins ara, s'han firmat acords amb socis i aeroports de 13 països, entre ells Alemanya, Canadà, Corea del Sud, Espanya, Estats Units, França, Itàlia, Japó, Noruega, Nova Zelanda, Regne Unit, Singapur i Suècia.