Comencem per una pregunta: saber que la lectura d'aquest article et portarà 3 minuts et sembla molt o poc temps? Doncs ara adona't que, segons un estudi de Nielsen, qualsevol espectador com tu o com jo destina 42 hores i 35 minuts anuals decidint quin contingut d'entreteniment volem veure a la nostra pantalla, ja sigui de TV o d'ordinador, mòbil i tablet. Sí, ho has sentit bé: ens passem gairebé dos dies sencers de l'any fent zàping entre un oceà d'oferta audiovisual.
Veure la TV que l'usuari vol veure
En efecte, Woody Allen ja deia a través d'un dels últims personatges del seu últim film que "hem passat de veure sessió doble al cinema sense fer cas a la cartellera a estar més temps decidint quina pel·li veure a l'ordinador de casa que veient la pròpia pel·lícula". El cert és que el món de l'entreteniment audiovisual avança a una velocitat vertiginosa, potser perquè el concepte "televisió" fa ja molt temps que no té a veure res amb aquest aparell anomenat "televisor". Les plataformes digitals de contingut televisiu han revolucionat la manera de veure la tele, per això l'empresa catalana TVUP Media Telecom ha presentat avui Tivify: una nova manera de redescobrir la televisió.
Com funciona i quins avantatges té? Tivify ordena el contingut audiovisual que està al nostre abast, integrant dins una sola plataforma més de 80 canals de TV en obert i els catàlegs de vídeo sota demanda contractats, com ara Netflix, Prime Video o HBO. Enrere queden aquells temps en què només existien dos canals de l'UHF i els espectadors s'havien de conformar amb el que aquests dos canals volien que veiés el públic, ja que Tivify és una plataforma de plataformes que no només ordena un ventall immens de contingut audiovisual, sinó que el filtra al gust de l'usuari amb recomanacions editorialitzades i personalitzades basades en les preferències de l'espectador i en la qualitat dels mateixos continguts. Parlant en plata: és l'usuari qui configura el seu entreteniment.
D'aquesta forma, Tivify ofereix a l'espectador la possibilitat de gaudir dels seus continguts televisius personalitzats amb un servei de qualitat a preus molt competitius (4'99€ al mes), reduint així dues coses importants: d'una banda, l'alt cost que representa la contractació d'aquest tipus de solucions amb grans operadores; per l'altre, l'adéu definitiu al zàping, ja que Tivify selecciona i ordena els continguts amb un criteri editorial, servint amb safata allò que l'espectador, segons el seu perfil, vol veure. A més, la plataforma ofereix un valor afegit molt important: reiniciar programes ja començats o gravar aquells que no podem veure en directe. Enganxes una pel·li, un documental, el telenotícies o un partit que ha començat fa mitja hora en algun canal de la TDT i vols veure-ho des del principi? No passa res: li dones a "reiniciar" i problema solucionat.
Tecnològia i servei de quilòmetre zero
Els avantatges de Tivify, a la que ja molts defineixen com un "Spotify en versió TV", no acaben aquí i no se centren només en l'usuari final. La cura per donar cobertura a l'oferta de televisions locals (canals com Televisió del Ripollès, Vallès Oriental Televisió, betevé, EL 9 TV o d'altres que se sumaran properament) és un altre aspecte important de Tivify. La plataforma, dissenyada per TVUP Media Telecom i amb tecnologia pròpia, dóna també servei a les operadores que ofereixen continguts: ho fa a través de Tivify PRO, una solució enfocada a les operadores de proximitat i OMVs que els permet competir amb les grans operadores oferint també televisió i entreteniment. Tot això, amb independència de la seva mida o tipus de xarxa, a un preu molt competitiu i sense la necessitat de realitzar inversions.
Tivify, que ofereix la seva interfície en català, té a la seva esquena dos noms capdavanters en l'incipient món tecnològic nacional: Francisco Sáez, fundador i Director de Tecnologia de la companyia (CTO), i Eudald Domènech, Managing Director i Service Architect. Domènech és un empresari pioner en els serveis d'internet a Espanya i ha estat impulsor de diverses empreses emergents tecnològiques, mentre que Francisco Sáez compta amb una àmplia experiència com a director de projectes en Telefónica, on va dirigir el desenvolupament de la seva plataforma global de vídeo per a Sud-amèrica.