Les noves botigues virtuals de Zara han arribat a Espanya, això és el que ha mostrat la reconeguda marca del grup Inditex amb la nova botiga que han inaugurat a Madrid.

Una botiga que compta amb un establiment d'uns 7.700 metres quadrats en el que no només la roba és la protagonista, sinó que els avenços tecnològics que aquesta té han donat molt de què parlar.

Zara de la mà de la tecnologia

La nova botiga Zara ha incorporat una sèrie de funcions o activitats tecnològiques que busquen facilitar el procés de compra i fins i tot de devolució dels aficionats de la marca.

Nova botiga|tenda de Zara a Madrid

Nova botiga de Zara a Madrid

Per aconseguir-ho han recorregut al servei Pay&Go que li permet als clients el poder adquirir les peces amb només escanejar-les amb el seu mòbil.

Una vegada que el client ha fet el pagament per la roba que té pensat portar es dirigeix al punt Pay&Go.

En aquest a través d'un codi QR generat en l'app, l'usuari pot retirar el dispositiu antirobatori i així poder portar-la la peça fins a casa seva.

En el cas de les devolucions, ara es poden fer online, segons declaracions de personal de la botiga aquest tipus de devolucions online seria la primera al món.

El procés seria bastant senzill, la devolució es pot fer al lloc o des de la casa, se sol·licita des de l'aplicació com una sol·licitud i es generi un codi QR.

Aquest codi és el que identifica la sol·licitud, després vas a un punt de la botiga en el qual l'escaneges i això serveix per identificar-te.

Botiga|Tenda de Zara per dins

Botiga de Zara per dins

Una vegada que s'ha escanejat el codi s'imprimeix l'etiqueta que genera la màquina, es la pegues al paquet que penses tornar i l'introdueixes a la bústia. Per la qual cosa la manera de fer devolucions ara és més pràctica.

Un altre dels serveis que destaquen a les noves botigues virtuals de Zara és l'emprovador intel·ligent.

Que està dissenyat per evitar llargues files d'espera, ja que mitjançant l'aplicació es pot reservar l'emprovador.

En el cas dels clients que no tenen accés a l'aplicació, els assignen un QR i quan arriba el seu torn l'escanegen i poden passar a l'emprovador que se'ls hagi assignat en el codi.

Així mateix comptarà amb la zona d'autocobrament, punt per a recollida de compres online amb una sitja robotitzada, caixes específiques per a les devolucions, zona de reciclatge de cartró, lector de codi QR a l'entrada amb què es pot verificar el directori i les peces disponibles de l'establiment.