Pot un sistema de realitat augmentada ajudar-nos a netejar millor? A Dyson creuen que sí i, per això, acaben de presentar una eina combinable amb els seus aspiradors. La llancen al juny.

 

De què es tracta?

Inspirant-se en l'enfocament de neteja sistemàtica del robot aspirador Dyson 360 Vis NavTM, Dyson ha creat CleanTrace, una eina de realitat augmentada que ajuda els usuaris a netejar de forma més eficaç en proporcionar una visió en temps real d'on han netejat i les taques que s'han saltat.

Dyson CleanTrace reuneix una combinació de tecnologies per a una neteja més potent, intel·ligent i exhaustiva. La tecnologia LiDAR del telèfon de l'usuari permet a Dyson CleanTrace mapar l'habitació i superposar rutes mitjançant realitat augmentada, mostrant on s'ha netejat i què s'ha passat per alt. Quan s'ha acabat de netejar, l'usuari pot escanejar l'habitació amb el telèfon per identificar espais sense netejar.

Amb sensor acústic

La tecnologia de realitat augmentada creada per Dyson es combina a més amb un sistema de sensors acústics que incoporan els seus electrodomèstics i és capaç de comptar les partícules de pols. Ambdues tecnologies unides permeten, expliquen des de la marca, "obtenir una prova palpable d'una neteja profunda". Així ho detalla Charlie Park, un dels enginyers de la companyia: "Ens vam adonar que podíem aprendre un parell de coses del mètode de neteja|netedat dels nostres robots aspiradors. A diferència de les persones, els robots Dyson saben en quina part de l'habitació són, on han estat i on han d'anar. Amb Dyson CleanTrace afegim una capa addicional d'intel·ligència a l'aspirador Gen5detect"

Netejar eficaçment

Dyson, a més, alerta d'un fet: segons els seus estudis, els consumidors sobreestimen el temps que dediquen a la neteja fins al punt que al voltant del 80% de les sessions duren menys de 10 minuts, encara que la gent afirmi que aspira una mitjana de 24 minuts per sessió. A més, els consumidors són desordenats i ineficaços, solen passar l'aspirador per les mateixes zones diverses vegades i se'n salten d'altres. Segons la companyia, l'eina Dyson CleanTrace permetrà als consumidors ser més conscients de com i quant netegen, amb la qual cosa guanyaran en eficàcia.