De veritat desapareixeran tots els cotxes de combustió el 2030? Doncs si hem de fer cas a Cepsa, tot indica que no: la petroliera espanyola construirà una nova planta de biocombustibles de segona generació a Huelva. Es gastarà en ella 1.000 milions d'euros i el que produirà allà servirà, entre altres coses, perquè els nostres cotxes de combustió puguin continuar circulant.

 

Què són els biocombustibles?

Els biocombustibles són aquells carburants aptes per a motors de combustió que es produeixen a partir de fonts orgàniques com la biomassa i els residus agroindustrials. En cremar-se, per descomptat, emeten CO2, però en no tenir aquest origen fòssil, no contribueixen a l'escalfament global ni generen efecte d'hivernacle. Per què? Doncs perquè, quan cremem un combustible d'origen fòssil, alliberem en l'atmosfera CO2 que feia milions d'anys que estava encapsulat en dipòsits subterranis però, quan cremem biocombustibles no fem aportacions addicionals. El que està fent Cepsa és molt simple: apuntar-se a la carrera que permetrà que, tal com planegen, marques com Toyota o BMW i grups com Stellantis, puguin continuar oferint-nos cotxes de combustió que, això sí, seran tan ecològics o més que els elèctrics perquè només cremaran combustibles verds.

 

1.600 llocs de treball

La nova planta de Cepsa s'ubicarà al Parc Energètic La Rábida i produirà, a més de dièsel renovable, combustibles sostenibles per a l'aviació i, probablement i encara que no s'hagi confirmat encara, també gasolines. Durant la fase de construcció, donarà ocupació|ús a unes 1.600 persones.

 

Els biocombustibles 2G es fabricaran a partir de residus com|com a olis utilitzats de cuina o rebutjos agrícoles. Aquests biocombustibles fomenten l'economia circular i redueixen fins i tot en un 90% les emissions de CO2 respecte als combustibles tradicionals. Amb la construcció d'aquesta nova planta, Cepsa vol liderar la fabricació de biocombustibles a la Península amb una producció de 2,5 milions de tones