Amazon ha implementat guies de compra impulsades per intel·ligència artificial per ajudar els usuaris a trobar productes que s'ajustin a les seves necessitats específiques. Aquestes guies utilitzen algoritmes avançats per recomanar productes basats en recerques anteriors, historial de compres i preferències. En analitzar patrons de comportament, l'IA suggereix articles que poden ser d'interès, optimitzant l'experiència i ajudant l'usuari a trobar aquell producte que està buscant.
Amazon és una de les empreses tecnològiques que aposta per la integració de la intel·ligència artificial (IA) en els seus serveis per millorar l'experiència dels usuaris, com, per exemple, l'eina per detectar ressenyes falses, la pròxima versió de l'assistent Alexa, el chatbot conversacional que s'integrarà als serveis d'Amazon Web Services (AWS, per les seves sigles en anglès) o l'assistent Rufus per prendre decisions de compra.
Aquestes guies de compres impulsades per intel·ligència artificial d'Amazon presenten als usuaris informació i recomanacions de productes més personalitzades, a més, ja s'estan implementant als Estats Units –en el lloc web d'Amazon i en les aplicacions per a iOS i Android–.
On s'estan implementant aquestes eines
Amazon ja ha començat a implementar aquestes eines d'IA a diversos països, principalment als Estats Units, el Regne Unit i Alemanya. L'expansió a altres mercats dependrà de l'acceptació i de l'èxit que tingui aquesta tecnologia en aquests primers territoris. La intel·ligència artificial també permet als usuaris recomanacions més ràpides i precises, reduint la quantitat de temps que passen buscant productes i millorant la satisfacció general.
Aquestes guies personalitzades representen un avenç|avanç important en el comerç electrònic, combinant la potència de l'IA amb la conveniència de la plataforma d'Amazon per oferir una experiència de compra més eficient i ajustada a cada usuari que la utilitza.
Funcionament de les guies de compra de l'IA d'Amazon
L'usuari que utilitzi aquesta IA d'Amazon pot trobar més de 100 tipus de productes disponibles. Més en concret, i si un usuari selecciona una guia de compra per a ordinadors, es mostrarà una selecció de productes recomanats en funció de la seva popularitat, el preu i les opinions dels usuaris.
També, s'ensenyaran opcions seleccionables per desglossar els productes en categories específiques –marques, tipus d'ús, format o connectivitat, entre d'altres.
Aquesta nova experiència es converteix en una manera més visual de filtrar productes en comparació amb el mític menú de caselles de selecció i, així mateix, ajuda als consumidors a comprendre quines característiques tenen els dispositius per saber si s'ajusten o no a les seves necessitats reals del dia a dia.