Temu, una botiga online que s'ha fet popular per oferir productes a preus extremadament baixos, ha guanyat terreny ràpidament al mercat global, generant xifres de facturació milionàries. El seu enfocament en enviaments directes i preus competitius ha estat clau per al seu èxit.
Actualment, Amazon, que factura milers de milions de dòlars anualment, està explorant com replicar aquest model amb la seva pròpia botiga de productes de baix cost.
Amazon i la seva estratègia de preus i enviaments low cost
Amazon té experiència en oferir productes a preus reduïts i enviaments ràpids gràcies al seu servei Prime. Aquesta nova plataforma reforçaria aquests avantatges, en enfocar-se específicament en productes de baix cost, amb la possibilitat d'enviaments ràpids i econòmics. Per als venedors, aquesta plataforma representa una oportunitat per competir amb gegants del low cost, mentre que els consumidors podran beneficiar-se d'una varietat de productes més grans a preus accessibles, recolzats per la garantia logística d'Amazon.
Per als comerços que venen a través d'Amazon, aquesta nova botiga representarà una oportunitat per oferir productes a preus molt més competitius en un entorn on les tarifes de compliment serien més assequibles. Tanmateix, això també podria significar que haurien d'ajustar el seu model de negoci per mantenir els marges de guany en articles que es venguin a preus molt baixos. A més, els temps d'enviament més llargs seria alguna cosa a considerar, especialment en un món on els consumidors estan acostumats al lliurament ràpid -gràcies a serveis com per exemple Amazon Prime.
Aquest nou moviment reforça la competència entre grans plataformes online, prometent millors ofertes per als usuaris i noves oportunitats per als venedors.
Què esperen els consumidors?
Des del punt de vista del comprador, aquesta nova botiga d'Amazon podria ser una opció interessant per als qui busquen productes assequibles i no tenen pressa per rebre les seves comandes. Si bé els temps de lliurament més llargs podrien ser un desavantatge, els preus significativament més baixos podrien compensar aquesta espera. Per a aquells que ja estan familiaritzats amb plataformes com Temu o Wish, aquest tipus de botiga podria oferir-los una experiència similar, però amb la confiança addicional que suposa comprar a través d'una empresa com Amazon.
La incursió d'Amazon al mercat de preus low-cost podria indicar un canvi en l'estratègia de l'empresa per enfrontar-se a la creixent amenaça de plataformes xineses de comerç electrònic. Si bé la companyia creada per Jeff Bezos ha dominat durant molt temps el mercat occidental amb el seu enfocament en la conveniència i la rapidesa de lliurament, aquesta nova botiga podria permetre-li competir en un segment de mercat més enfocat en el preu.