L'assistent d'Amazon, Alexa, s'ha vist involucrat en una nova polèmica ja que segons alguns estudis estaria sent utilitzada per la companyia per espiar els seus usuaris.

Pel que sembla hi ha un estudi que demostra que aquesta empresa t'espia per oferir-te els anuncis personalitzats basats en els teus gustos.

Amazon i la forma que utilitza Alexa per espiar-te

Segons uns investigadors afiliats a la Universitat de Washington, l'empresa Amazon estaria utilitzant Alexa per recopilar les dades de veu dels seus dispositius Echo.

La intenció d'aquesta recopilació d'informació és el poder oferir anuncis personalitzats en diferents plataformes.

Fins i tot han indicat que aquest tipus de dades té una gran demanda, ja que els porta a ofertes publicitàries que són fins i tot 30 vegades més altes per part dels anunciants. De fet, aquesta informació pel que sembla és compartida amb uns 41 associats publicitaris.

Alexa
Alexa

Un representant d'Amazon ha indicat que si s'utilitzen per informar els anunciants, les dades de veu de les interaccions que tenen els usuaris amb Alexa.

Tanmateix, aquest a través d'un comunicat va indicar que és el mateix que ocorre quan es fa una compra a través d'Amazon.com el web de l'empresa.

En el cas que se li digui a l'assistent que demani un article o que reprodueixi una cançó, les dades es registren i així informar anuncis rellevants perquè siguin mostrats a Amazon.

Pel que els clients poden rebre anuncis basats en els seus interessos, sobretot quan utilitzen contingut Prèmium amb publicitat, com escoltar les retransmissions de notícies o l'ús de música a la ràdio.

També ha deixat clar que aquests enregistraments no són compartides amb els desenvolupadors. És a dir, el que ells obtenen és la informació de com es diu la cançó que reprodueix l'usuari pel que no comparteixen la informació personal dels clients sense el seu consentiment.

Els investigadors, per la seva part, van formar una macro d'auditoria i així aconseguir mesurar la recopilació de dades de publicitat en línia.

Per a això van escollir diverses persones, les quals havien d'interactuar amb Alexa per a interessos específics com la moda, begudes, salut, mascotes.

Els resultats que es van obtenir és que cadascuna de les persones d'aquestes persones van rebre anuncis en funció dels interessos que el van mostrar a Alexa.

Per la qual cosa aquestes dades van ser utilitzades per a l'orientació d'anuncis tant al web com en l'àudio.

Els investigadors consideren que l'ús d'aquestes dades ha de ser més transparent del que és en l'actualitat. Ja que consideren aquestes no estan sent fetes servir com Amazon informa.