Netflix, Amazon Prime Vídeo, HBO Max, Disney+ els introdueixen ja o han anunciat la seva voluntat d'introduir-los. De moment, se salvava només Apple TV+, però aviat deixarà de ser així. Els de Cupertino, malament que els pesi, segueixen la tendència general encara que, convé dir-lo també, de moment només és un rumor|remor.

Apple presenta la seva pròpia intel·ligència artificial
 

D'on procedeix?

La revelació l'ha revelat MacRumors, un dels portals més prestigiosos que existeixen referent a informació relativa als productes de l'empresa que dirigeix Tim Cook. Pel que sembla, Apple estaria analitzant ja com activar tècniques de recopilació de dades per oferir als seus usuaris publicitat seleccionada. Estan, de fet, en converses amb el Consell d'Investigació d'Audiències de Radiodifusió britànic (Broadcaster's Audience Research Board, BARB), l'organisme que mesura les audiències de les diverses cadenes de televisió britàniques com BBC, Sky, entre d'altres.

Tímid inici

Des d'Apple, ni confirmen ni desmenteixen, però cal recordar que Apple TV+ fa temps ja que incloïa en les seves emissions autopromoció de continguts i anuncis d'esdeveniments esportius. L'entrada en Apple de Joseph Candy, executiu especialitzat en publicitat, a començaments d'aquest any indicaria que una mica de cert hi ha en els rumors. De tota manera, sembla segur que, en cas que Apple es decideixi finalment a incloure publicitat a la seva plataforma de streaming, activarà també alguna subscripció 'prèmium' que permetrà evitar-la. Per a Apple, com per a qualsevol altra companyia, val allò tan català de 'pagant, Sant Pere canta'.