Amb les vendes d'iPhone estancades o a la baixa a nivell mundial, Apple busca alternatives que li permetin anar més enllà del maquinari i sembla haver-les trobat en els serveis per subscripció, dels quals avui n'ha presentat tres: televisió, notícies i videojocs.

Apple TV+, el producte més esperat dels revelats aquest dilluns i amb el qual es venia especulant en la indústria des de fa anys, és un servei de continguts originals de televisió en "streaming" pensat per competir de tu a tu amb companyies com Netflix, Hulu o Amazon.

A més d'endinsar-se en el món dels continguts propis, una de les novetats significatives d'Apple TV+ és que estarà disponible en televisors i aparells de la competència com Samsung, LG, Sony, Vizio i Roku, el que posa en relleu la voluntat de l'empresa de construir una plataforma transversal més enllà del seu propi maquinari.

La presentació del nou producte de la companyia de Cupertino (Califòrnia, EUA) ha comptat amb la presència sobre l'escenari del director Steven Spielberg, que ha anunciat que produirà continguts per a Apple TV+, així com d'altres de famosos com Oprah Winfrey, Reese Witherspoon, Jennifer Aniston, Steve Carell i Jason Momoa.

Spielberg portarà a la petita pantalla la sèrie de còmics clàssics "Amazing Stories", mentre que Winfrey ha dit que estava produint dos documentals: un sota el títol "Toxic Labor", que versarà sobre l'assetjament en l'entorn laboral, i un altre, encara sense títol oficial, que se centrarà en la salut mental.

Carrell, Aniston i Witherspoon, per la seva part, protagonitzaran "The Morning Show". El director JJ Abrams traurà un programa sobre joves artistes titulat "Little Voice", mentre que el carismàtic ocell "Big Bird" de "Barri Sèsam" ha estat l'encarregat d'anunciar un espai infantil titulat "Helpsters".

Apple TV+ estarà disponible en més de 100 països a partir d'aquesta tardor i no inclourà anuncis. De moment Apple no ha anunciat quin serà el seu preu.

Continguts en streaming

Encara en el camp de la televisió, l'empresa també ha anunciat un altre servei de continguts en "streaming", batejat com Apple TV Channels, que integra programació d'Amazon, Hulu, Epix, HBO, Showtime i Starz, entre d'altres, a més dels canals de subscripció tradicionals del mercat nord-americà.



D'altra banda, la firma que dirigeix Tim Cook ha redoblat la seva aposta pel consum de notícies online amb Apple News+, una aplicació que té com a principal novetat la inclusió d'articles de revistes, una cosa que no té el servei gratuït existent en l'actualitat, Apple News.

News+, basat en un sistema de subscripció com TV+, permetrà als usuaris accedir per 9,99 dòlars al mes a articles de 300 revistes diferents, entre elles National Geographic, Time, Vogue, People, Popular Science, Billboard, New Yorker, Sports Illustrated, Fortune, TechCrunchNew York Magazine.

A més de les revistes, els subscriptors també podran accedir a articles de pagament de dos grans diaris dels EUA com són The Wall Street Journal i Los Angeles Times, però no als de The New York Times i The Washington Post.

La tercera pota dels serveis de subscripció presentats aquest dilluns per Apple la formen els videojocs amb Apple Arcade, que permetrà als usuaris pagar una quota tancada per accedir a més de 100 jocs electrònics disponibles en l'App Store.

D'aquesta manera, els "gamers" podran subscriure's al servei per accedir a la cartera completa de videojocs de l'empresa sense haver de pagar per cada títol que vulguin provar, tindran accés immediat als nous jocs que surtin a la botiga digital i podran descarregar-los per jugar sense connexió a internet.

A més d'aquests tres serveis per subscripció, la companyia de la poma mossegada també ha informat d'una aliança amb un dels bancs d'inversió més grans del món, Goldman Sachs, per treure al mercat la seva pròpia targeta de crèdit, Apple Card, que tindrà versió tant física com digital i no cobrarà comissions de cap tipus.

La targeta podrà ser feta servir a qualsevol establiment que accepti el sistema de pagaments de l'empresa, Apple Pay, i compensarà totes les compres amb un "premi" del 2 % dels diners gastats (3 % en compres de productes Apple), en cas de fer servir la versió digital i del 1 % si es utilitzar la targeta física.