Segurament ja has escoltat sobre totes les bondats que ofereixen els AirTag i que són un producte d'Apple, tanmateix, no tot és color de rosa.

La companyia de la poma sap que l'ús que s'ha donat a aquest tipus d'objectes no van simplement amb les indicacions que ells recomanen, però ja que, el seu interès és vendre cada vegada més dispositius.

Per què es converteixen en un problema els AirTags?

El AirTag no és més que un localitzador que ha generat Apple per ajudar les persones a aconseguir o rastrejar un dispositiu. Un exemple? Si has perdut les claus del teu cotxe, pots encendre el dispositiu i trobar-les de manera senzilla.

Els Airtag poden servir per rastrejar-te

Encara que la idea no està malament, també és cert que moltes persones han començat a utilitzar aquest tipus de localitzador per a funcions molt més específiques: per trobar els mateixos humans.

Un estudi de l'AIMC – Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació- assegura que el 14% dels internautes utilitzen un localitzador, ja sigui d'Apple o Samsung. Tanmateix, l'estudi també afirma que almenys la meitat d'aquest percentatge, ho fa per ubicar a altres persones, una cosa que pot estar mitjanament bé o malament.

Apple ja coneix les seves males pràctiques

Davant de l'onada de queixes sobre el "seguiment no desitjat" que es poden aplicar amb els AirTags, la companyia va assegurar que prendria mesures i actualitzacions per "evitar el seguiment no desitjat", però de moment no s'han emès les mesures de seguretat.

Airtag

Molts pares donen als seus fills aquest tipus de dispositius per controlar on són, i encara que si bé això pot ser vist no tan malament, també és una coacció a la llibertat de cada ésser humà. Què tal si l'apliquen les empreses? D'aquesta manera et tindrien monitorat on et trobes.

Els plans d'Apple no semblen canviar a curt termini, si bé els mòbils continuen sent el seu fort més gran –el 92,5% de les persones es connecten a intentar a través d'aquests dispositiu-, desitgen que almenys els AirStag aconsegueixin igualar als rellotges intel·ligents que ronden el 13,8% dels mercats.