Els avions ECO arriben a les aerolínies, ja que Airbus té planificat posar en servei el primer avió de passatgers amb motor d'hidrogen i zero emissions de CO₂ per a l'any 2035.

De moment han indicat que estan desenvolupant la tecnologia per poder dur a terme aquest projecte.

Aquest avió d'emissió zero comptarà amb dos motors que utilitzin l'hidrogen com a combustible.

Avions ECO

Airbus i els avions ECO

Els avions ECO, dels quals ja ha parlat Airbus, farien servir l'hidrogen com a combustible, però no utilitzaria la tecnologia de cèl·lules d'hidrogen. Tecnologia que produeix electricitat a través d'un procés químic.

La companyia indica que treballaran amb una empresa anomenada CFM international, la qual pertany a les empreses General Electric i Safran Aircraft Engines.

La idea és que aquestes treballin en modificar el cremador, el sistema de combustible i el sistema de control d'un turbohèlice GE Passport. Tot perquè aquests puguin funcionar amb hidrogen, sense cap problema.

Així mateix, han indicat que el motor està sent acoblat als Estats Units i va ser seleccionat aquest model.

Ja que té la mida que es requereix, una maquinària turbo avançada i la capacitat de flux de combustible que es necessita.

Per fer les proves d'aquests nous motors, utilitzaran el fuselatge posterior d'un Airbus A380, en aquests vols de prova es mesuraran les emissions d'aquests.

Avions ECO

Cal destacar també que es realitzessin proves a terra per verificar el funcionament del motor.

L'ús d'aquest tipus de motors es deu que la tecnologia amb bateries fa impossible els viatges en llarga distància.

Les bateries són molt pesades i, per tant, no compensen la quantitat d'energia que poden aportar per a un vol.

Tanmateix, no vol dir que no serveixi per a viatges a curt termini, de fet, ja hi ha flotes d'avions petits de curta distància. Empreses com United Airlines té pensat fer servir avions de bateries per a pocs passatgers.

El treball de l'empresa Airbus ha començat, pel que és probable que aviat ens continuïn donant informació sobre els avenços als avions ECO i la possibilitat de què si s'utilitzin per a 2035.