Andalusia, la regió en la qual la primera revolució industrial va passar de llarg excepte en alguns nuclis concrets com Marbella, Linares, Màlaga o Peñarroya-Pueblonuevo, no vol que li succeeixi igual amb la revolució verda i, per això, es pugen al tren (autobús en aquest cas) de l'hidrogen. De moment, gràcies a un acord entre Cepsa i Dames Autobusos, les línies interurbanes de les províncies de Sevilla, Huelva i Cadis estaran servides per autobusos propulsats amb hidrogen.

Què aporta cada soci?

L'acord, expliquen els seus promotors, és el primer d'Espanya amb les seves característiques i implica, d'una banda que Cepsa construirà i gestionarà les instal·lacions de proveïment, producció i emmagatzemament de l'hidrogen verd i Dames Autobusos sumarà a la seva flota fins a deu vehicles impulsats amb aquest combustible. Entre les rutes que cobriran figuren les línies que uneixen Huelva i Sevilla, Sevilla i Chipiona, Sevilla i Llits, Tomares i Sevilla, Huelva i Punta-Úmbria i Huelva i el Port de Santa María. A mitjà termini, s'espera ampliar amb més rutes fins a aconseguir que el 100% de les línies interurbanes d'aquestes províncies funcionin amb vehicles propulsats mitjançant hidrogen renovable.

A partir de 2025

Els nous autobusos propulsats per hidrogen entraran en servei el 2025 i es vinculen a un projecte que impulsa Cepsa, la Vall Andalusa de l'Hidrogen Verd, que contempla dues instal·lacions de producció d'hidrogen mitjançant hidròlisis que s'ubicaran en Pals de la Frontera (Huelva) i en San Roque (Cadis) i permetran disposar de fins a 2 GW de potència. Cepsa té per objectiu produir el 2030 en 50% de l'hidrogen verd d'Espanya.