Si ningú no el remeia, el descompte de vint cèntims que encara ens alleuja la pesada càrrega d'omplir els dipòsits dels nostres cotxes s'acabarà amb aquest any, però no és l'única desgràcia que ens espera els conductors: les autopistes de peatge pujaran i, en alguns casos, aquesta pujada pot assolir el 9%.

Peatge Tunel del Cadí
Peatge Tunel del Cadí

Confirmat a Galícia

On més pujaran, que se sàpiga, és a Galícia, on els rotatius regionals han informat ja de les intencions de la concessionària de l'AP-9: vol apujar el preu del peatge que gestiona un 9%, resultat de sumar-li a l'IPC un 1% addicional per compensar unes obres que han realitzat. De moment, la Xunta de Galícia ha demanat ja al Ministeri de Transport que ho impedeixi.

Pujades a Astúries, Castella i Lleó i el País Basc

A Astúries, donen per fet que el tram de l'AP 66 que uneix Campomanes i La Magdalena pujarà un 1 euro i a Castella i Lleó i Madrid compten|expliquen que la AP6, que va de la capital a Salamanca, pujarà també notablement. Les autovies de Guipúscoa (AP1, AP8 i A636) pujaran un 2,25%, per sota de l'IPC, i la AP68, que va de Saragossa a Bilbao, pujarà també en una quantia encara no concretada.

I a Catalunya?

A Catalunya només queden quatre trams carreters de peatge: el Túnel del Cadí, els Túnels de Vallvidrera, els Túnels del Garraf i l'autopista de Montserrat, que han pujat aquest any l'equivalent a l'IPC. Què succeirà quan comenci el 2023? Veurem, però tot indica que també hi haurà pujades. Mals temps per a la lírica i, per descomptat, per anar amb cotxe.