En un context en el qual, segons les dades de la Comissió Nacional del Mercat de Valors, el sector del comerç electrònic increment en un 25% interanual la seva facturació durant el primer trimestre de 2022 i va arribar a facturar més de 15.000 milions d'euros, l'eficiència dels sistemes que permeten personalitzar els sistemes d'enviament i lliurament de paqueteria són fonamentals. Entre ells, destaca la gestió intel·ligent de l'etiquetatge.

FactorySystemsBanner
 

Què és?

L'etiquetatge intel·ligent és una peça clau dins de les estratègies de la smart factory, instal·lació industrial en la qual|que la visibilitat, l'autonomia i la connectivitat amb fonamentals. Dins d'aquest esquema, l'ús de sistemes d'etiquetatge que permeten identificar de manera ràpida i sense dubtes qualsevol element que forma part de la cadena de valor és imprescindible. L'etiquetatge intel·ligent manté així les operacions logístiques funcionant sense interrupcions, perquè gràcies a ell podem conèixer la localització exacta de cada objecte i reserva per a sistemes automàtics les tasques repetitives associades a aquest àmbit de la gestió logística. Les etiquetes que es fan servir poden ser de diferents tipus i incloure des de codis de barres simplement a QR's o, també, sensors de diversos tipus.

Els seus avantatges

Automatitzar els processos d'etiquetatge ( i convertir les etiquetes en dispositius de localització permanent) permet estalvis de temps de fins al  50% en relació amb l'etiquetatge manual, accelera el processament de comandes perquè permet a les empreses controlar el cicle d'etiquetatge complet des de la gestió i la impressió a les actualitzacions i, també, redueix errors humans i evita costos indeguts. Per descomptat, redunda també en el benestar dels empleats, ja que evita la repetició de moviments durant llargs períodes de temps i augmenta la productivitat. Es tracta, en definitiva, de deixar per a les màquines les tasques repetitives i permetre les persones que es concentrin en qui generen valor.