El X-59 QueSST (Quiet Supersonic Transport) de la NASA ha assolit una nova fita en el seu desenvolupament, apropant-se cada vegada més al seu esperat primer vol. Aquest avió ha estat dissenyat amb un enfocament singular: volar a velocitats supersòniques (més de Mach 1) mentre minimitza l'impacte sonor al terreny. Aquest objectiu s'alinea amb el desig de la indústria aeroespacial de reviure els vols comercials supersònics, que van ser cancel·lats en gran manera a causa de les preocupacions sobre el soroll del "boom" sònic.
El X-59 està equipat amb un disseny aerodinàmic únic que inclou un fuselatge allargat i un morro afilat, la qual cosa contribueix a reduir la pressió d'ona que es genera en trencar la barrera del so. A més, l'avió compta amb un motor turbohèlice que és capaç de generar una empenta significativa mentre manté un perfil acústic sota. La combinació d'aquestes característiques no només permet que el X-59 assoleixi velocitats de fins a|fins i tot Mach 1.4, sinó que també assegura que el soroll produït sigui equivalent al so d'un cop de porta, en lloc del terrabastall característic dels vols supersònics anteriors.
El perfil del X-59: característiques tècniques i expectatives
El X-59 és un avió d'investigació que té per objectiu recopilar dades sobre les percepcions del so dels vols supersònics. Amb una envergadura d'aproximadament 29,5 metres i una longitud de 28,7 metres, el disseny d'aquest avió ha estat optimitzat per a l'eficiència en vol. Quant al seu motor, el X-59 utilitza un motor turbojet d'alta eficiència que li permet assolir velocitats superiors a les de qualsevol avió comercial actual.
En termes de distància, s'espera que el X-59 pugui realitzar vols transcontinentals, allò que obre la possibilitat de reduir significativament els temps de viatge en rutes llargues. En particular, la seva capacitat per volar a altituds de fins a 55.000 peus contribueix a la seva eficiència i rendiment. Es pot destacar que, el passat 12 de desembre, el X-59 va superar amb èxit la seva primera prova de funcionament del motor, una fita que marca un avenç important en el procés de desenvolupament de l'avió.
La NASA espera que el primer vol del X-59
El passat 12 de desembre, el X-59 de la NASA va superar amb èxit la seva primera prova de funcionament del motor al laboratori de proves de motors en l'espai. Aquesta fita es considera un pas crucial en el procés de desenvolupament de l'avió, ja que valida les capacitats del motor i la seva integració amb el disseny aerodinàmic del X-59. La NASA ha indicat que, després de completar les proves necessàries i realitzar les modificacions pertinents, s'espera que el primer vol del X-59 tingui lloc en algun moment de 2023. Aquest vol inaugural és un esdeveniment altament anticipat que marcarà el començament d'una nova era en l'aviació supersònica, amb el potencial de revolucionar la forma en què viatgem per aire.