Back Market és un dels marketplace de productes recondicionats més coneguts i, ara a més, disposa també del B Corp, un certificat que distingeix a les empreses, explica l'organització internacional que ho concedeix, "que tenen en compte a l'hora de prendre decisions les seves treballadores, als seus clients, als seus proveïdors, a la comunitat i al medi ambient". Així, Back Market s'autodefineix ara com, expliquen els seus gestors, una empresa que ha adoptat un model de negoci "sostenible i regeneratiu" i planteja, també un llistat de recomanacions per a, expliquen els seus gestors, aconseguir que qualsevol empresa reafirmi el seu compromís amb la sostenibilitat. Igual com Back Market, empreses com Nespresso o Ben&Jerry disposen d'aquest certificat que, com tots, té avantatges i inconvenients. Sigui com fos, l'indubtable és que les certificacions, sempre que es concedeixin en processos transparents, sumen sempre.
Definir una visió i missió sostenible mediambiental
Les empreses, consideren des de Back Market i BCorp "han de tenir una visió i missió clara que integri la sostenibilitat al cor del negoci". Alhora, també serà necessari que "promocionin pràctiques de gestió ambiental" com, per exemple, la reducció del consum d'energia i aigua i una adequada gestió de residus. Obtenir les certificacions de gestió ambiental ISO 14001 i ISO 26000 també és una bona idea. Igualment, els empleats hauran d'activar "pràctiques sostenibles" i la direcció haurà de promocionar la "cultura de la sostenibilitat" mitjançant incentius i la "promoció de l'economia circular".
Sostenibilitat transversal
No només els processos han de ser sostenibles: és imprescindible que també ho siguin els productes i els serveis que es comercialitzen. Des de Back Market consideren que és obligació de les empreses "buscar maneres de minimitzar els impactes negatius al medi i en la societat" i considerar el cicle de vida complet de productes i serveis des de la producció i l'ús fins al seu reciclatge o eliminació. Tot, a més s'ha d'explicar "de manera transparent" a tots els col·lectius amb els quals es relacioni l'empresa. "Una empresa sostenible és una marca que vol un futur més saludable i pròsper", expliquen des de Back Market. En definitiva: si consideres que la teva empresa o negoci mereix la distinció B Corp, ja saps en què t'has d'aplicar. Segons l'entitat que concedeix aquestes certificacions, disposar d'ella genera més confiança cap a l'empresa entre compradors i proveïdors, facilita la fidelització de la mà d'obra i l'atracció de talent i permet que el negoci creixi més de pressa. D'altra banda, iniciar en procés que porta a obtenir el certificat és laro, car i complicat i resulta més senzill per a empreses grans que per a negocis petits i mitjans. Coomo tot, té avantatges i inconvenients, així que cada empresa haurà de decidir. A Back Market, ja han elegit. Si l'assumpte et sembla d'interès per al teu negoci -obtenir certificacions sempre suma- pots valorar diferents alternatives. En tot cas, les certificacions sempre són positives, tant si ets una empresa com si ets una platja.