Ja hi ha xifres: el sector bancari –que resulta ser, a més, un dels que més canvi ha viscut en la seva relació amb els clients durant les últimes dècades- serà un dels que més inverteixi en IA generativa en els propers sis anys. Es calcula que el 2030, els principals bancs mundials inverteixin un total de 85.000 milions de dòlars anuals en aquesta tecnologia.
Increment
La inversió actual, i així ho detalla un estudi elaborat per Juniper Research, s'acosta als 6.000 milions de dòlars anuals, així que es multiplicarà per 14. En què s'invertirà? En productes i experiències personalitzats i serveis competitius a preus reduïts. Les capacitats de la intel·ligència artificial generativa en termes d'aprenentatge de patrons, estructuració de dades i creació de text, imatges i altres formats ajudaran els bancs a detectar les principals tendències del mercat.
Experiència diferencial
De la mà de l'IA, els bancs esperen oferir el que denominen "una experiència d'usuari diferencial i personalitzada" mentre redueixen costos. Amb l'oficina tradicional ja obsoleta i el mòbil convertit a l'eina preferida de les noves generacions per interactuar amb el seu banc, no invertir en solucions d'IA pot suposar per a qualsevol entitat perdre avantatges competitius en un sector en el qual la competència és ferotge i no sobreviuen ja els més forts, sinó els més ben adaptats.