L'auge de les criptomonedes sembla imparable i, així, són moltíssimes les empreses i bancs que estan llançat les seves pròpies monedes digitals, especialment a Hispanoamèrica, un territori on es revelen com un refugi perfecte per evitar les conseqüències indesitjades sobre l'estalvi que tenen les tradicionals elevadíssimes taxes d'inflació de l'árera que, ara, amenacen també Europa. Fins i tot empreses com Master Card activen productes vinculats amb aquest tipus de valors.

Un banc brasiler llança la seva moneda digitals
D'aquesta manera, Nubank, un banc amb seu al Brasil que acumula 70 milions de clients repartits entre el mateix Brasil, Mèxic i Colòmbia acaba d'anunciar que pensa llançar el Nucoin, la seva pròpia criptomoneda, durant el primer semestre de 2023. Amb això, vol oferir als seus clients un sistema d'acumular beneficis, descomptes i avantatges a través d'un valor pel qual, de moment, no es tributa. No és la primera iniciativa d'aquest tipus que es registra en el Brasil, ja que el web MercadoLibre ha llançat al Brasil la seva moneda pròpia, el Mercat Coin i el també brasiler Itaú Unibanco ha llançat també el seu primer token de crèdit.
Fins i tot Master card s'apunta
I per demostrar que les criptomonedes no són una excentricitat, Master Card acaba de presentar aquest dimarts Crypto Source, un nou programa que permet a les entitats financeres oferir als seus clients serveis segurs de compravenda de criptomonedes al mercat. Segons el New Payments Index, fins al 29% dels consumidors té ja criptodivises com a inversió.