Els aeroports Adolfo Suárez Madrid-Barajas i Josep Tarradellas Barcelona-El Prat repeteixen, un any més, com els aeròdroms que més reclamacions reben, segons les dades de Reclamio.com, empresa emergent especialitzada a gestionar les reclamacions dels passatgers aeris. Entre els dos aeròdroms concentren el 32% de les queixes.

 

Gairebé un terç

Així, el 19% de les queixes que ha tramitat Reclamio.com aquest any corresponen a l'aeroport madrileny i el 13% a l'aeroport català. En ambdós casos això suposa un menor volum de reclamacions respecte a l'estiu de 2023, quan Madrid va copar el 35,5% de les queixes i Barcelona el 20%. Segons xifres d'AENA, el mes de juny, 5'8 milions de persones van utilitzar l'aeroport de Madrid, 5'1 milions van volar des del de Barcelona, 4'2 milions van utilitzar el de Palma de Mallorca, 2,4 milions van viatjar des del de Màlaga i 1'8 milions, des del d'Alacant. En el cas del d'Eivissa, els usuaris van ser 1'2 milions.

Resta d'aeroports

Les dades de l'empresa Reclamio.com recullen que, als aeròdroms de les dues principals ciutats espanyoles, els segueixen a més distància els aeroports de Palma de Mallorca (5%), Tenerife Nord (4%) i Gran Canària Las Palmas (4%). A continuació en el rànquing d'aeroports espanyols amb més reclamacions se situen Màlaga (3%) i Bilbao (3%). Fora d'Espanya, els aeroports europeus en els quals Reclamio.com tramita més queixes són Paris Orly (9%), Lisboa Humberto Delgado (6%) i Lió-Saint Exupéry (3%). Les reclamacions engloben tant les queixes motivades per retards i cancel·lacions de vols, incloent l'overbooking, com la pèrdua o els danys als equipatges dels passatgers.