Parlar de Barceló Hotel Group és referir-se a un gegant dins del sector turístic espanyol. D'un gegant, a més, que no és aliè a la tecnologia. El grup, acaba d'automatitzar el seu sistema de gestió de reserves per millorar l'atenció als seus clients.
De la mà d'Altia
Per a això, han confiat en una empresa, Altia, que treballa amb ells des del 2022. De moment, treballen ja amb 18 turoperadors integrats a 25 hotels de la xarxa de Barceló Group a Espanya. Amb el procés d'automatització, l'empresa guanya. Expliquen ells mateixos "en qualitat de la informació, optimització del temps i productividad"."Los resultats que hem obtingut han estat molt bons. És un projecte que ha tingut una peculiaritat, i és que ha nascut de baix cap a dalt quan el normal és al revés; el que ens ha permès tenir una visibilitat més gran|important de les necessitats", comenta Jaume Comas, director de Sistemes per a EMEA a Barceló Hotel Group. "
A les Canàries
La iniciativa va arrencar el gener de 2022 amb un projecte pilot a l'hotel Occidental Jandía Playa, a Fuerteventura, que té una capacitat superior a les 400 habitacions. El març del mateix any, es va incorporar l'hotel Occidental Jandía Mar; i a partir d'allà se'n van anar ampliant a altres hotels de la cadena a Andalusia i resta d'Espanya. L'automatització de reserves, implementada en aquells hotels en els quals es treballa amb el programari de gestió hotelera QuoHotel, ha permès eliminar la introducció manual de les dades de les reserves. Amb això, s'agiliten les vendes i saber en tot moment quin és l'estat en temps real de les reserves.