Si existeix un sector que ha vist canviar el seu model de negoci i la seva manera d'apropar-se als clients en els últims anys com cap altre aquest és, sens dubte, el bancari. La transformació digital està a punt fins i tot de fer desaparèixer els diners com fins ara ho concebíem i les oficines bancàries tradicionals no tenen a veure res amb el que eren fa 50 anys. Fins i tot un element que fa dues dècades era símbol de modernitat i progrés –el caixer automàtic- està gairebé a punt de passar a la història com les cabines de telèfons. En aquest context, un dels bancs espanyols més importants que queden, agrupa els seus braços tecnològics en una nova societat. Parlem, en concret, del BBVA.

 

BBVA Technology

Fins ara, el BBVA comptava amb tres marques per articular la seva activitat TIC. Eren BBVA Next Technology, BBVA IT Espanya i Datio. Ara, una nova empresa amb 3.000 empleats i seus a Barcelona, Madrid i Bilbao agruparà aquestes activitats. La nova firma es dirà BBVA Technology.

Per què?

El banc, amb aquest canvi, vol "consolidar la seva experiència tecnològica" en una sola empresa i, així, donar més rellevància a una àrea que considera estratègica. Les principals activitats de la nova empresa tindran a veure amb el desenvolupament de programari. Fins ara, les tres societats preexistents eren les responsables de la gestió i el desenvolupament de solucions per a aplicacions mòbils i web. Des del banc són clars: "BBVA Technology permetrà consolidar l'experiència tècnica dels diferents equips. De fet, l'evolució cap a una marca única suposarà el desenvolupament d'una proposta de valor atractiva que reforci la satisfacció i fidelització dels equips actuals, i alhora, afavoreixi l'atracció de nou talent", exposen la companyia en un comunicat de premsa.