Si pensaves que el Metavers de Mark Zuckerberg passarà a la història com altres grans fracassos industrials i tecnològics com, per exemple, la Cherry Coke o Google +, igual t'equivoques: el BBVA ha decidit activar un projecte per "explorar el potencial" del Metavers zuckerbergià per articular les relacions entre empleats i clients d'una manera més còmoda i eficient.

bbva METAVERS
 

Sala de reunions immersiva

Els informàtics del BBVA han creat el que denominen "sala de reunions immersiva d'aparença hiperrealista" per a, expliquen, "exposar casos d'ús i necessitats de negoci". De fet, fins i tot han dissenyat una versió virtual de l'edifici Vela, la seva seu a Madrid.

Relació amb el client

El banc pretén convertir el metavers "en una eina d'utilitat" que permeti "dissenyar productes i serveis per al client". No és la primera vegada, a més, que s'embarquen en alguna cosa així: el març passat van presentar un espai virtual d'interacció accsible a través d'ulleres de realitat virtual a la fira South Summit.

De veritat fa falta?

BBVA s'embarca així en una tendència, la d'articular la interacció entre gestors i clients a través d'eines virtuals, que està portant a la pràctica desaparició de la xarxa d'oficines amb què les diferents entitats financeres posaven els seus serveis a disposició de tota la població. Avui, amb la majoria de poblacions amb mida inferior a 2.000 habitants sense, en molts casos, ni tan sols caixers automàtics o, en el seu defecte, amb oficines que només obren un parell de dies a la setmana, s'accentua la bretxa entre entorns urbans i rurals malgrat les mesures amb què els governs diuen voler combatre la despoblació. Una altra qüestió, per descomptat, és la que té a veure amb la població més gran, que no pot, per desconeixement, o no vol, per elecció, relacionar-se amb els seus gestors bancaris a través d'eines com a ulleres de realitat virtual.

Segons les normatives de consum, els clients tenen dret a relacionar-se amb el seu proveïdors a través del canal que prefereixin, es pot recordar. Abans, cada banc tenia a cada poble de més de 2.000 veïns una oficina que donava feina a un parell de persones. Avui, d'això, no queda res: a tot estirar, oficines mòbils que, vist això, portaran ben aviat ulleres VR per calçar-les-hi al teu pare o al meu. Esperem que no siguin semblants aquestes que ha creat el fundador d'Oculus.