A Maersk, companyia danesa líder del transport marítim de contenidors, volen que els seus vaixells (primer) i els dels seus competidors (després) funcionin amb combustibles verds i ja han elegit: faran servir i metanol, un compost de diòxid de carboni i hidrogen verd que pretenen produir, a més d'en altres enclavaments, a Galícia i Andalusia. De moment, acaben de botar el seu primer vaixell de càrrega preparat per funcionar amb aquest combustible.

 

Horitzó 2040

El vaixell en qüestió es diu Laura i s'ha construït a les drassanes Hyundai de Corea del Sud. Equipa un motor dual que pot fer servir combustibles convencionals i, també, el nou biometanol que vol produir Maersk. El vaixell cobrirà rutes al Mar Bàltic i és capaç de portar fins a 2.136 contenidors alhora. L'objectiu de la companyia és que cap dels seus vaixells no generi emissions contaminants el 2040. Ara mateix, tenen uns altres 19 vaixells similars construint-se i compten que s'avararan el 2025.

Què volen fer a Espanya?

El seu pla és construir dues plantes de producció de biometanol a Galícia i Andalusia que mobilitzaran inversions per 10.000 milions d'euros. Entre les dues plantes produiran uns dos milions de tones de metanol verd a l'any el 2030. Amb això, Maersk espera cobrir el 10% de les necessitats de la seva flota. A més, la companyia té previst contruir unes altres quatre plantes més en un altre punts del globus.