La bayerische motoren werke (BMW) és, des de fa dècades, una de les empreses automobilístiques capdavanteres i, si bé va ser una de les primeres marques en abraçar la tecnologia elèctrica amb cotxes ja històrics com el i3, els seus responsables consideren ara que les bateries de liti ja no donen gaire més de si i que la pròxima frontera és la de l'hidrogen. I ells volen ser els primers en creuar-la.
Convençuts que hi haurà més d'un sistema de propulsió
Olver Zipse, president de BMW AG, dona per fet que l'hidrogen serà "el més modern per conduir" i així ho ha indicat en diferents entrevistes concedides en els últims mesos. Zipse considera a més que plantejar un escenari en el que, d'aquí a menys de 15 anys, només hi vagi a haver un sistema de propulsió és gairebé un disbarat: "és un camí perillós tant per als clients com per a la indústria, l'ocupació i el clima". Per això, el fabricant alemany ha posat ja fil a l'agulla i el iX5 funcionarà amb piles d'hidrogen que, a més, fabrica la mateixa BMW.
Rolls Royce també
Rolls Royce forma part del grup BMW des de 1998 i Torsten Müller també veu factible que els luxosos, excel·lents i històrics cotxes anglesos es moguin ben aviat gràcies a l'hidrogen: "no ho descarto. En el grup hi ha la creença que aquest és potser el futur a llarg termini". De moment, el Rolls Royce Spectre, que es llança el 2023 i té ja obertes les reserves, sembla que disposarà d'una versió híbrida amb una pila de combustible d'hidrogen i el sistema elèctric eDrive de BMW. Assolirà els 375 CV