Les plataformes digitals de viatges, ja sigui enfocades en allotjaments com en transport, més visitades el gener d'aquest any –l'últim mes per al qual es disposa de dades completes segons l'últim estudi de GfK van ser Booking.com (prop d'11,7 milions d'usuaris únics mensuals), seguida de TripAdvisor (més de 6,5 milions) i Renfe (que supera els 5 milions).

 

Iberia, Airbnb i Skyscanner

Aerolínies com Iberia també tenen presència en aquesta anàlisi, amb més de 3,4 milions d'usuaris mensuals, així com la companyia d'allotjaments turístics Airbnb, que registra més de 3,3 milions, o el comparador de vols Skyscanner, a la qual van accedir més de 3,1 milions de persones l'últim mes analitzat.

Usuaris de mitjana edat

Referent a l'edat, el grup més actiu en la planificació digital de vacances és el comprès entre els 45 i 54 anys, sent 6,7 milions de persones les que realitzen aquest consum al mes. És a dir, a prop del 90% d'aquest segment va consumir continguts de viatges en el període de gener de 2024. Tanmateix, els que més temps dediquen són els millennials, la població compresa entre els 25 i 34 anys, que va accedir a aquests sites una mitjana de 2 hores i 8 minuts al mes. El poder adquisitiu també influeix en aquest tipus de consum, sent els índexs socioeconòmics més alts els més digitalitzats. És a dir, aquests estrats més elevats mostren una afinitat més important per les plataformes digitals relacionades amb viatjar, superant a la mitjana poblacional, i són els que més temps dediquen a planificar les seves vacances, superant les 2 hores mensuals per usuari.