D'inici, com moltes altres companyies del sector de l'automoció, la multinacional alemanya Bosch, líder mundial en fabricació de recanvis i components, no va creure en la revolució verda però, ara (i segurament obligada per les circumstàncies) pensa d'una altra manera: invertiran 200 milions d'euros per poder començar a fabricar cèl·lules de combustible i acaben de presentar una sèrie de novetats destinades a cotxes elèctrics urbans que abarateixen costos i incrementen eficiència. Si Bosch s'apunta, ha de ser que el tema va seriosament.
Al Saló de Detroit
La multinacional alemanya ha explicitat el seu canvi de semblar en l'última edició del Saló de Detroit, celebrada aquest mes. Allà, per exemple, la companyia ha presentat els seus mòduls eAxle, dissenyats per millorar els vehicles elèctrics més petits del mercat. Es tracta, en concret, de mòduls que combinen en un sol bloc sistemes de direcció, propulsió i frenada i permeten reduir el pes i incrementar l'eficiència dels cotxes en els quals pugen. Aquests mòduls inclouen també sistemes de carbur de silici aptes per a 400 i 800 volts i nous semiconductors.
Cel·les de combustible
La firma alemanya ha anunciat també recentment que destinarà 200 milions d'euros per començar a produir cel·les de combustible als Estats Units a partir de 2024. Fundada el 1886 i amb seu a Gerlingen, l'empresa espera que les solucions vinculades al cotxe elèctric es converteixin en una de les seves principals fonts d'ingressos durant els propers anys. En definitiva: si Bosch, Mercedes i Volkswagen s'apunten, està clar que això va seriosament i que ens tocarà acomiadar-nos ben aviat dels nostres cotxes de combustió.