Bosch, la multinacional tecnològica i de serveis d'enginyeria alemanya, vol incorporar solucions d'IA en tots els seus processos. De moment, tenen ja un equip de 300 persones que treballa per assolir un objectiu: combinar IA amb IoT (Internet of Things, en el nostre idioma Internet de les Coses, per recopilar dades de cada producte i cada procés i, a partir d'ells, realitzar previsions i plantejar respostes a problemes concrets per millorar l'eficiència energètica i la sostenibilitat dels processos industrials del grup.

 

A finals d'any

En origen, aquest procés hauria d'estar completat el 2025, però segons la companyia el completaran abans de final d'any. Per a completar el projecte han dissenyat fins i tot un codi ètic que obliga a qualsevol eina d'IA que s'utilitzi a Bosch a ser "segura, robusta i explicable". Res no queda a l'atzar, per tant, les fallades que poden desbaratar processos s'evitaran amb eines específiques i qualsevol membre de l'equip podrà entendre què fa exactament cada eina d'IA i com.

Benefici per als empleats

De l'IA, sovint, es parla com d'un perill cert per als treballadors menys qualificats, però a Bosch l'entenen com una oportunitat per millorar la vida quotidiana dels seus empleats. Consideren, per exemple, que "alleujarà les càrregues de treball rutinàries, millorarà la seva vida diària, reduirà costos en un 25% i impulsarà la innovació. Alliberats de tasques tedioses, els empleats podran dedicar el seu temps a tasques més productives i, també, cobraran més si hi ha més beneficis però, ara bé, hi ha una pregunta que queda sense resposta: que succeirà amb els empleats que manquen de la formació necessària per innovar processos? No quedarà cap altra opció que formar-les.