Catalunya vol transformar el seu model turístic i, dins d’aquest paradigma de canvi, hi ha un interès especial pel turisme de reunions, negocis i esdeveniments, ja que les dades indiquen que aquest sector està augmentat la despesa que genera: fins el mes d’abril, s’ha generat una despesa de 684,3 milions d’euros mentre que durant el mateix període de l’any 2019 va ser de 483,7 milions d’euros. En aquest sentit, la despesa del turista de reunions el 2019 va ser de 1.035 euros mentre que aquest any està sent de 1.368 euros, per tant, un 32% més elevada.

04 Hispack
 

Barcelona, ciutat de congressos

La dimensió de l’oferta catalana en l’àmbit del turisme de reunions, la seva experiència turística en d’altres segments i el posicionament de la ciutat de Barcelona, que fa 24 anys seguits que es troba entre les 5 primeres ciutats organitzadores de congressos en el rànquing de l’International Congress and Convention Association (ICCA), fan que Catalunya estigui ben situada a escala internacional i disposi d’un alt potencial pel que fa al desenvolupament d’aquesta activitat. Així, en el marc del nou model de turisme que s’està impulsant, des de l’Agència Catalana de Turisme es fomenta l’ús de pràctiques més sostenibles en el turisme de reunions per tal d’afavorir la reducció de el impacte ambiental, la millora de la gestió de residus, l'ús eficient dels recursos i la incorporació de criteris de sostenibilitat en la planificació, l'execució i l'avaluació dels esdeveniments.

Procedència

Les persones que viatgen per negocis a Catalunya procedeixen principalment de la resta de l’Estat, França, Itàlia, Alemanya i Regne Unit. Acostumen a allotjar-se en hotels, especialment de gamma alta, i d’entre les activitats complementàries més sol·licitades destaquen activitats a l’aire lliure, gastronòmiques, culturals i esportives.