El futur del transport per carretera són els motors d'hidrogen? Si no ets MAN, que juga a favor i amb tot pels camions elèctrics, sembla que sí i una mostra d'això és Hyundai, fabricant coreà que comercialitza, precisament, el Hyundai NEXE, un dels pocs cotxes d'hidrogen actualment a la venda. Ara, acaben de presentar la seva particular solució per al transport pesat de mercaderies per carretera: el Hyundai HDC-6 Neptune Concept, un camió d'hidrogen que pretenen fabricar en sèrie i que hauria d'arribar al mercat abans de 2030.

13561 A9gWcF8vo4qRe p1
 
 
450 1000
450 1000

Presentat en Estat Units i a Corea

El nou camió, amb un disseny trencador que s'inspira en el d'antigues locomotores carenades de l'era més gloriosa del vapor com la Mercury americana o la A4 Gresley, es va presentar en el North American Commercial Vehicle Show d'Atlanta de 2019, l'última edició celebrada, ja que l'edició 2021 d'aquesta fira biennal es va suspendre a causa de la pandèmia. Ara, Hyundai vol que aquell camió que va sorprendre a la fira celebrada fa ja tres anys arribi a la cadena de muntatge. El 2020, van tornar a presentar-lo en el H2 Mobility Energy Show i al web de Hyundai apareix com un dels projectes de futur de la marca: el 2030 volen fabricar mig milió d'unitats de camions propulsats amb motors que faran servir aquest gas.

1366 2000
 

Pila de combustible

Sobre la pila de combustible que utilitzarà el vehicle no hi ha dades, ja que Hyundai no vol revelar-los, però la firma sud-coreana el té clar: es continuen transportant mercaderies per carretera, s'han d'utilitzar motors amb zero emissions, s'utilitzaran sistemes de conducció autònoma i ells volen estar en la millor posició possible per liderar un canvi que està ja en marxa.