El futur del transport per carretera són els motors d'hidrogen? Si no ets MAN, que juga a favor i amb tot pels camions elèctrics, sembla que sí i una mostra d'això és Hyundai, fabricant coreà que comercialitza, precisament, el Hyundai NEXE, un dels pocs cotxes d'hidrogen actualment a la venda. Ara, acaben de presentar la seva particular solució per al transport pesat de mercaderies per carretera: el Hyundai HDC-6 Neptune Concept, un camió d'hidrogen que pretenen fabricar en sèrie i que hauria d'arribar al mercat abans de 2030.
![13561 A9gWcF8vo4qRe p1 13561 A9gWcF8vo4qRe p1](/uploads/s1/37/77/00/27/13561-a9gwcf8vo4qre-p1_15_630x420.jpeg)
![450 1000 450 1000](/uploads/s1/37/77/00/30/450-1000.jpeg)
Presentat en Estat Units i a Corea
El nou camió, amb un disseny trencador que s'inspira en el d'antigues locomotores carenades de l'era més gloriosa del vapor com la Mercury americana o la A4 Gresley, es va presentar en el North American Commercial Vehicle Show d'Atlanta de 2019, l'última edició celebrada, ja que l'edició 2021 d'aquesta fira biennal es va suspendre a causa de la pandèmia. Ara, Hyundai vol que aquell camió que va sorprendre a la fira celebrada fa ja tres anys arribi a la cadena de muntatge. El 2020, van tornar a presentar-lo en el H2 Mobility Energy Show i al web de Hyundai apareix com un dels projectes de futur de la marca: el 2030 volen fabricar mig milió d'unitats de camions propulsats amb motors que faran servir aquest gas.
![1366 2000 1366 2000](/uploads/s1/37/77/01/11/1366-2000_15_630x420.jpeg)
Pila de combustible
Sobre la pila de combustible que utilitzarà el vehicle no hi ha dades, ja que Hyundai no vol revelar-los, però la firma sud-coreana el té clar: es continuen transportant mercaderies per carretera, s'han d'utilitzar motors amb zero emissions, s'utilitzaran sistemes de conducció autònoma i ells volen estar en la millor posició possible per liderar un canvi que està ja en marxa.