El combustible (el seu preu) no dona treva i si hi ha un sector que pateixi les conseqüències d'aquest setge com cap altre, aquest és el del transport. Per això, diferents grups d'investigadors intentar desenvolupar sistemes capaços de reduir els consums dels vehicles pesats. Un dels més innovadors l'ha desenvolupat una empresa espanyola anomenada EcoEolic Top System que promet aconseguir que els camions consumeixin fins i tot un 25% menys de carburant.

 

Fer volar als camions, però sense desenganxar-los del terra

El sistema, denominat Run&Save, aprofita l'energia eòlica que es genera quan qualsevol vehicle en moviment envesteix una massa d'aire per reduir el seu pes (alguna cosa tal que levitar, però sense que en cap moment se separin els pneumàtics de l'asfalt) mentre circulen i, així, gastar menys combustible i emetre menys diòxid de carboni a l'atmosfera. el vent que ve en contra s'utilitza, en aquest cas, perquè vagi a favor del camió i moure'l costi menys.

Dos components

La solució inclou dos components principals: un dispositiu físic que se situa en la part superior de cada camió i un aplicador que analitza el flux aerodinàmic que es genera. La reducció del consum de combustible s'ontiene amb el camió circulant a velocitats situades a la forquilla que va des dels 80 als 100 quilòmetres per hora (la més habitual dels camions) però a partir de 30 quilòmetres per hora ja es genera estalvi. Amb l'energia cinètica resultant del flux d'aire s'alleugereix el pes del vehicle sense que perdi estabilitat i sense que la conducció es compliqui. Els beneficis són mútiples i, a més de l'estalvi, permeten guanyar en seguretat perquè l'estabilitat és més gran en corbes i frenades. Fins i tot els pneumàtics i l'asfalt surten beneficiats perquè, amb menys pes sobre ells, el seu desgast és menor. Instal·lar un sistema d'aquest tipus costa uns 15.000 euros.