Amb els preus d'hotels i apartaments creixent per sobre de la inflació, viatjar amb la casa a sobre es converteix en alternativa per a molts. Amb el càmping convertit en reducte de fidels, l'interès per alternatives com les cases mòbils creix, encara que el sector del caravàning està tenint canvis. Ho indica Aseicar, la patronal del sector: entre aquells a qui agrada gaudir quan viatgen de la comoditat que atorga d'un vehicle que pot convertir-se també en allotjament hi ha un canvi de tendència. Les furgonetes camperitzades estan guanyant la partida a les autocaravanes en un moment en què de les caravanes convencionals ja gairebé ningú no recorda.

 

Qüestió de preus

El mercat de les autocaravanes ha experimentat un increment de preus semblant al dels turismes i les furgonetes, la qual cosa condiciona encara a pitjor les perspectives d'un sector en el qual els preus ja eren alts. Com a alternativa sòlida sorgeixen les furgonetes camperitzades, que ofereixen menys comoditat, però són més assequibles. La confirmació que es tracta d'una qüestió de preu arriba des del mercat de segona mà: la demanda es manté malgrat la falta d'estoc. Les caravanes, això sí, semblen condemnades i, segons la patronal del sector, tenen un protagonisme mínim. La seva escassa versatilitat i la perícia certa que exigeixen al conductor el complica tot. Si els preus de les autocaravanes no es moderen, potser segueixen el mateix camí.

 

Matriculacions

Les xifres de 2023 no enganyen: les matriculacions d'autocaravanes van caure un 41,56% i les de petites furgonetes camperitzades es van incrementar en un 20,82%. Alhora, les vendes de caravanes tradicionals van baixar un 31%. Les xifres parlen, a més, d'una tendència sostinguda: referent a les vendes de caravanes, rar és l'any que no baixen un 15% o més.