El canvi en la mobilitat personal avança i, tant és així que, en acabar el 2023, funcionaven a tot Europa 600.000 punts de recàrrega segons l'Associació Europea d'Electromobilitat (Avere). A Espanya, tanmateix, no arriben a 30.000. I molts d'ells són fora de servei. La falta d'una xarxa prou capil·lar i densa llasta els percentatges de venda d'aquests vehicles.

La millor assegurança per a cotxe elèctric i híbrid endollable
 

Tres problemes

El cotxe elèctric té avui tres problemes. El primer es vincula a l'obsolescència d'unes bateries que es degraden i que, després d'uns deu anys d'ús, queden inservibles i obliguen a una abundant inversió per poder continuar utilitzant el cotxe. El segon és el preu dels cotxes, que se soluciona amb més subvencions i més senzilles i, també, amb més cotxes assequibles com el MG4. El tercer és la insuficient xarxa de punts de recàrrega. A Espanya, aquest és un dels problemes més seriosos: dels 27.500 punts, la majoria ofereix potència insuficient i gairebé 10.000 estan desactivats. Ara, diferents empreses privades volen millorar la xarxa i la UE exigirà que, almenys cada 60 km, existeixi un punt de recàrrega útil i amb prou potència.

Més connectors ràpids

A Europa, hi ha avui unes 136.000 estacions de servei que ofereixen diferents punts de subministrament per a cotxes elèctrics. A més, dels els 600.000 punts de recàrrega, només entorn d'un 10% són de càrrega ràpida només són 57.000. La majoria dels 600.000 carregadors són a Alemanya, Noruega, França i els Països Baixos. A Espanya, només tenim 2.000 punts de recàrrega ràpida. En suma, molt camí per recórrer que, de moment, ha de recórrer-se en cotxes de combustió.