Catalunya es terra d’empreses agroalimentàries i, a hores d’ara, és líder a Espanya d’aliments i begudes certificats com a halal. Aquest segell que garanteix que el producte no conté, ni en els ingredients ni en el procediment d’elaboració o fabricació, cap contaminació amb productes no halal i els productes es produeixen segons les pràctiques permeses per l’Islam. Ara, per donar un nou impuls, s’ha creat una nova marca: Halal Catalunya.
Un mercat en expansió
El mercat mundial de productes Halal va generar l’any 2020 una facturació d’1,55 bilions d’euros i, d’aquí al 2025, es calcula una taxa de creixement anual del 6,6%. La nova certificació, d’iniciativa privada, neix per a garantir la traçabilitat total dels productes halal que es produeixen a Catalunya i acompanyarà l’estratègia de diferenciació i excel·lència de les empreses catalanes en el seu procés d’internacionalització en mercats halal. Aquest segell propi, a càrrec de la certificadora Halal Food Quality que disposa de l’acreditació per a tots els països que exigeixen un certificat halal, facilitarà les exportacions dels productes halal catalans arreu del món.
Prodeca, a Riad
Aquest desembre, Prodeca, la Promotora dels Aliments Catalans del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, organitza el Catalan Food Festival Riyadh, un projecte en el marc de la iniciativa Catalan Food per promoure i potenciar el valor dels productes catalans a 17 mercats estratègics amb la gastronomia catalana com a ambaixadora del producte i les empreses agroalimentàries catalanes. Dins del certamen, també s’ha donat a conèixer la marca Halal Catalunya. La certificació Halal ha d’estar emesa per una entitat de certificació acreditada perquè sigui fiable. A Espanya, operen diverses certificadores, com Instituto Halal, Halal Consulting i Halal Food Quality, que presenta la primera marca Halal Catalunya.