La generalització dels sistemes d'autofacturació a les grans superfícies han tingut una conseqüència indesitjada: l'increment de les pèrdues d'inventari i els índexs de furts. Per solucionar-lo, el sector retail recorre a una tecnologia: els codis de barres, però no en la seva modalitat tradicional. Utilitzen en concret els codis 2D i els sistemes RAIN RFID, vinculats a la tecnologia IoT (Internet de les coses).

Modulos d'autopagament innovacion per millorar l'experiència del shopper
 

 

Els codis 2D

Els codis 2D, a diferència dels codis de barres convencionals, permeten codificar informació d'esquerra a dreta i de dalt a baix, just com els QR. Amb això, la densitat de dades i la capacitat d'autocorrecció és més gran i l'establiment pot realitzar un seguiment del seu inventari exhaustiu. Gràcies a aquests codis, cada producte està perfectament localitzat a cada baula de la cadena de distribució, que va des de la granja o la fàbrica fins a la caixa de la botiga gràcies a un codi de barres 2D exclusiu. Aquesta innovació no només garanteix la frescor i autenticitat del producte, sinó que augmenta la confiança de les parts interessades en sectors com el farmacèutic i l'alimentari, on la traçabilitat és crucial per al compliment de la normativa. Amb codis de barres 2D accessibles, els consumidors obtenen accés instantani a informació detallada del producte pas a pas directament a la lleixa de la botiga.

Els sistemes RAIN RFID

Els sistemes RAIN RFID existeixen des de fa anys, però el seu cost era molt elevat per a un implantació massiva. Per si mateix, són etiquetes intel·ligents amb un xip que, a més d'identificar un producte, converteixen a aquest en un emissor d'informació que forma part d'un sistema en el qual lectors d'ones de radiofreqüència poden llegir i capturar informació emmagatzemada en una etiqueta aplicada a un objecte. Les etiquetes es poden llegir des de diversos metres de distància i no necessita ser dins de la línia de visió directa del lector per ser rastrejades. RAIN RFID és, per tant, un sistema de tecnologia sense fil passiva sense bateria que connecta milers de milions d'articles quotidians a Internet, la qual cosa permet a les empreses i els consumidors identificar, ubicar i autenticar cada article. El sistema s'utilitza en una àmplia varietat d'aplicacions, inclosa la gestió d'inventari, la seguretat, el seguiment d'actius i l'autenticació d'articles. Ofereix, expliquen els seus promotors, precisió, exactitud i un processament més ràpid el que redueix "significativament" els temps de recompte de cicles i millora l'exactitud de l'inventari. Això també ajuda a evitar la falta d'existències, millorar la satisfacció del client i controlar els costos laborals.