La gestió de les devolucions al sector de la moda genera múltiples problemes a les marques i sol ser focus de conflicte quant a la satisfacció dels clients. Aquesta tasca, és, de fet i avui, un dels desafiaments més importants que afronten els ecommerce i, per això, hagin sorgit diferents eines per donar resposta de manera eficaç a aquesta tasca.

 

L'exemple de Reveure

En aquest context, REVER es destaca com a empresa emergent que, expliquen els seus creadors, "revoluciona les devolucions convertint-les en processos més sostenibles, ràpids i senzills". Entre els seus clients, figuren marques com Misako, BOGGI Milano, Álvaro Moreno i Izipizi que, gràcies a les eines de l'empresa emergent, retenen ingressos i fidelitzen els seus clients, convertint fins a un 37% les devolucions en noves compres al sector de la moda.

També offline

A més, REVER dona el salt al món offline i ja ha començat a gestionar les devolucions a les botigues físiques de Misako, ampliant el seu abast i oferint una solució integral tant per a l'ecommerce com per al comerç tradicional. Gràcies a la implementació de la seva tecnologia, REVEURE ha aconseguit disminuir la taxa de devolucions de Misako per sota del 10%, en comparació amb el 20% de la mitjana dels ecommerce del sector de la moda, gràcies a les estratègies de retenció amb targetes regal, canvis, etc. A més, la marca de bosses i accessoris ha compensat el 99,7% de les devolucions en menys de 24 hores. L'empresa emergent se centra a oferir reemborsos instantanis i reduir els costos logístics.

L'últim any, REVER ha gestionat més de dotze mil productes tornats de Misako. La raó més comuna de la insatisfacció amb els productes, principalment bosses, ha estat l'error en la mida, ja sigui per ser massa grans o massa petits i no complir les expectatives del comprador. Gràcies a la implementació de l'empresa emergent, el procés de devolucions s'ha optimitzat, aconseguint una valoració mitjana de satisfacció del client de 4,7 sobre 5, la qual cosa es tradueix en una percepció més positiva del consumidor cap a la marca.

"Gràcies a la nostra tecnologia i processos per a la gestió de les devolucions, Misako ha aconseguit reduir les devolucions i compensar-les en menys temps. La confiança dipositada a REVER per marques de la talla de Misako, reforça la nostra missió d'oferir solucions efectives que no només simplifiquen el procés de devolucions, sinó que també enriqueixen l'experiència del client i fomenten un consum més sostenible en la indústria" afirmen els fundadors de REVER.