Existeixen perfils tipus entre les persones que compren roba online? Segons Fashion Lab Elogia, l'agència que ha elaborat l'Estudi Fashion Lab 2023, sí. Avui, a Espanya, set de cada deu usuaris d'Internet admet que compra roba online. Al nostre país, el 95% de la població amb entre 16 i 74 anys accedeix a la xarxa regularment, dada que maximitza les opcions de venda de, fins i tot, els petits comerços que s'aventuren a instal·lar una botiga electrònica a la xarxa. Els perfils en qüestió són tres, diuen des de Fashion Lab.

 

Low Cost

És el perfil més exclusiu a la compra online, encara que també compren moda de forma física. Busquen les marques que tinguin les millors promocions i descomptes, encara que no els siguin realment fidels. Són els que més vegades han comprat moda online en els últims 12 mesos. Són els que més compren en botigues|tendes que venen exclusivament porInternet. És el perfil on hi ha més persones casades i amb fills. Representen un 22% dels compradors.

Trend Seekers

Representen el 42% dels compradors de roba online i, segons l'estudi, "busquen les marques que ofereixen les últimes tendències en moda, així com bons preus. Aquest perfil, està format majoritàriament per dones amb una mitjana|mitja de 39 anys. En general, és un perfil molt actiu a internet i en xarxes socials, per la qual cosa l'ordinador i el mòbil són els dispositius favorits per realitzar les seves compres. El tiquet mitjà d'aquest perfil és de 80€, sent superior a la mitjana i amb major tipologies de productes de moda. Zara i Shein són les botigues de referència per a aquest perfil que prefereix comprar en botiga física, pel que valoren que les marques tinguin venda offline i online.

Tech Fashionista

Representa el 36% del total i el grup està integrat per persones que prefereixen comprar en els Marketplaces com els d'El Corte Inglés o Amazon. Són els que més moda compren a la xarxa i els que ho fan de forma més habitual. Valoren més la qualitat dels productes i, a més, en compren més pel mòbil que la resta de segments. Són als que menys els importen les noves tendències de moda. És el perfil amb més persones solteres i homes.

Com ho fan?

Els més joves empren el mòbil de manera preferent i els més grans trien l'ordinador per poder veure els productes amb més detall. El segment online està, a més en creixement. Així ho explica Patricia Díaz,  directora d'Elogia Fashion Lab. “La indústria de la moda es un dels motors econòmics més importants del país i aporta un 2,7% de PIB, D'aquí al 2025, es preveu un increment anual del 2,4%".