Amb els dubtes sobre el cotxe elèctric sense dissipar-se i les vendes d'aquest tipus de vehicles estancades, la jugada de les grans companyies energètiques a favor dels combustibles renovables –que són aquells que no s'elaboren a partir de recursos fòssils- és cada dia més clara. Repsol, per exemple, disposa ja de 150 estacions de servei que ofereixen aquests combustibles, que no requereixen a més cap canvi al motor dels vehicles.

 

Creixement

A les 150 estacions de servei peninsulars en les quals ja s'ofereixen aquests combustibles se'ls uniran durant el que queda d'any unes altres 450, amb el que la xifra es multiplicarà per quatre i arribarà a les 600. La companyia, a més, disposa d'instal·lacions industrials –a Cartagena- en les quals fabrica aquests combustibles sense sortir del país.

Alternativa

El cas de Repsol no és únic: Toyota i Porsche (grup Volkswagen) treballen ja en els seus respectius projectes de combustibles sostenibles, ja que tots donen per fet que els vehicles amb motor de combustió conviuran durant molts anys amb els elèctrics. Des de Repsol així ho indiquen: "aquests combustibles permeten avançar en descarbonització de la mobilitat sense necessitat de canviar el vehicle i utilitzant els mateixos punts de proveïment que ja tenim".

Els combustibles 100% renovables es poden utilitzar en qualsevol mitjà de transport –automòbils, camions, autobusos, vaixells o avions–, aprofitant les infraestructures existents de proveïment i es fabriquen a partir de matèries primeres orgàniques, com l'oli de cuina utilitzat o residus agroalimentaris. La producció de combustibles 100% renovables de Cartagena permetrà evitar l'emissió de 900.000 tones de CO2 anuals.