Cada ciutat o poble gran disposa avui de carregadors per a vehicles elèctrics en major o menor volum, però no tots ofereixen les mateixes prestacions. En aquest context de demanda creixent, XCharge Europe es distingeix des de 2017 com a proveïdor pioner de solucions integrades de càrrega d'alta potència a bateries. Amb seu central a Hamburg (Alemanya) i laboratori SGS a Madrid (Espanya), XCharge Europe ens presenta un llistat de qüestions que convé tenir en compte abans d'emprendre la instal·lació d'un carregador per a vehicles elèctrics.
Avaluació de proveïdors
Atesa la competència actual, la prestació de serveis addicionals com a Wi-Fi, àrees de descans o serveis propers podria contribuir a millorar l'experiència dels usuaris. Tanmateix, mantenir els carregadors en un estat "sempre en línia" amb una funcionalitat òptima garantida és un factor primordial i decisiu per al perfecte funcionament de les estacions de càrrega.
Assessorament professional
Per garantir una implantació pràctica i rendible de les estacions de càrrega de vehicles elèctrics, XCharge recomana programar sessions de consultoria amb proveïdors de confiança. Aquestes sessions ofereixen assessorament personalitzat i solucions flexibles, que permeten prendre decisions estratègiques com determinar el nombre de carregadors, el seu rang de potència específic i la configuració òptima. El propietari de l'establiment confirmi la freqüència, el volum i el tipus de cotxes que entren i surten del recinte en cada moment i proporcioni un mapa de la zona per analitzar la millor ubicació dels carregadors. En la fase inicial d'instal·lació convé igualment comprovar la capacitat elèctrica disponible i assigni la potència adequada per als carregadors de VEU. Això ajudaria els experts a triar productes adequats amb rangs de potència apropiats, garantint una càrrega eficient sense sobrecarregar el sistema elèctric.
Mètode de pagament
Elegir entre lectors NFC i TPV per als mètodes de pagament és una consideració habitual. En termes senzills, un TPV cobreix mètodes de pagament més amplis en comparació amb NFC, que no admet targetes de crèdit. Tanmateix, és essencial tenir en compte que el cost d'instal·lació i manteniment d'un TPV és considerablement més gran que el d'un lector NFC. Tenint en compte la rendibilitat, XCharge aconsella optar per un TPV mpara les estacions de recàrrega públiques i semipúbliques i per NFC per a les estacions de recàrrega privades. A més, és crucial tenir en compte la normativa AFIR, que entrarà en vigor l'abril de 2024. Aquesta normativa obliga que tots els carregadors públics de vehicles elèctrics incorporin mètodes de pagament regulars, garantint que els usuaris finals puguin pagar amb targeta de dèbit sense necessitat de subscriure's a cap abonament|adob. Com a conseqüència directa d'aquesta normativa, la instal·lació de terminals de punt de venda serà obligatòria a tots els carregadors públics.
Selecció del connector i la longitud del cable
Quan es tracta de seleccionar connectors per a punts de recàrrega ràpida de VEU, els instal·ladors s'enfronten sovint al dilema d'elegir entre els dos connectors més comuns, CHAdeMO i CCS2. Si un nombre significatiu de cotxes que faran servir l'estació de càrrega són models relativament antics com el Nissan Leaf, la incorporació de connectors CHAdeMO resulta adequada, però també convé tenir en compte que la tendència actual del mercat passa per convertir els connectors CCS2 en els més habituals, ja que la seva potència és més gran en comparació amb els CHAdeMO, que a tot estirar assoleixen una potència màxima de 60 kW. Com a resultat, els connectors CHAdeMO s'estan eliminant progressivament i, avui, menys del 10% dels carregadors a Europa l'utilitzen ara, segons xifres de XCharge. Per tant, en la majoria dels casos, XCharge recomana encaridament optar per connectors CCS2. Igualment important és tenir en compte la longitud del cable, en funció del tipus de vehicle que utilitzi l'estació de càrrega, vehicles pesats o turismes. Els vehicles més grans, com|com a autobusos o camions, necessiten en molts casos un cable més llarg per poder assolir còmodament el connector del mateix, d'entre 5 i 10 metres, mentre que per als turismes habitualment són suficients entre 3 i 5 metres.