Ronda és un lloc especial i, quan es visita, els qui ho fan experimenten emocions i sentiments que, potser, val la pena conservar. Una empresa malaguenya anomenada Goli Neromarketing ha decidit posar-s'hi: instal·larà sensors i càmeres en diferents punts de la localitat per captar les expressions i gestos dels visitants.
Què pretenen?
N'informava aquests dies el diari La Opinión de Málaga: amb càmeres i sensors en llocs tan reanomenats com el Pont Nou o la Plaça d'Espanya volen calibrar el comportament dels visitants i quantificar-lo per convertir les dades que es generin en coneixement que les autoritats locals puguin utilitzar abans de prendre decisions.
Molt més que fluxos de persones
Fins ara, com en altres llocs, a Ronda es quantificaven els fluxos de persones, però ara es vol conèixer el seu comportament i les seves reaccions davant d'imponderables com la humitat, la temperatura, o el grau de contaminació. Les dades, a més –o més aviat la informació generada amb ells- es espera que serveixin també a empreses locals enfocades al turisme per treballar més i millor i oferir millors productes i serveis.