Preply, plataforma online d'aprenentatge d'idiomes, ha elaborat un estudi per esbrinar si els espanyols són o no molt xerraires. Per a això, han entrevistat 2.035 residents de les 20 ciutats més poblades de tot Espanya i ha extret interessants resultats sobre diferències regionals, d'edat i moments favorits per expressar-nos. Com a dada inicial; més de la meitat de la població espanyola es considera xerraire (55 %), i les dones (57 %), es perceben lleugerament més xerraires que els homes (52 %) segons l'estudi de Preply.

1630075076 060255 1630075352 notícia normal recorte1
 

A quines ciutats es parla més?

Si el que vols practicar és el castellà, aquestes ciutats són les que t'interessen: Còrdova, Granada i Palma de Mallorca són les tres ciutats més xerraires del país, amb una puntuació mitjana en el rànquing de Preply de 6.80, 6.70 i 6.60 obtinguda respectivament. Amb tot, el sud d'Espanya s'imposa com a regió "xerraire", amb tres ciutats als quatre primers llocs (Còrdova, Granada i Sevilla). Si al contrari vols visitar ciutats en les quals haver-hi al teu aire sense que ningú t'interrompi, has de saber que Sant Sebastià, Santa Cruz de Tenerife i Barcelona són les ciutats menys xerraires segons les dades. En total, aquestes ciutats han tingut una puntuació mitjana de 6.26, 6.22 i 6.17 respectivament.

Sis persones al dia

A nivell general, els espanyols parlen amb una mitjana de 6 persones al dia per lleure o gust (exceptuant la feina i altres gestions). La diferència per gènere és mínima a l'hora del gust per xerrar; les dones obtenen una puntuació de 6,49 dones en el rànquing final Preply, davant 6,48 dels homes. L'estudi la seva mostra més varietat per trams d'edat; les xifres demostren que són els ciutadans de la Generació X (45-54 anys i els de 35 i 44 anys) els que més donen 'a la xerrameca', mentre que la Gen Z és més retreta a parlar en públic (6,35). "La Gen Z està més acostumada a les formes digitals de comunicació, que solen ser breus i directes. Per a la generació Boomer, passar el temps amb un desconegut mentre s'espera a una cua|cola fa que l'espera sigui menys tediosa, mentre que la generació Z ho veu com una oportunitat per passar el temps davant la pantalla" assenyala Sylvia Johnson, directora de Metodologia de Preply.

Metodologia

L'enquesta es va realitzar durant el mes d'octubre de 2023 i per poder participar era obligatori haver residit al país des d'almenys 12 mesos abans De tots els participants, 959 es van identificar com|com a homes i 1076 com dones. Per calcular les ciutats més i menys xerraires, així com les situacions en les quals més es parla, es va aplicar una escala de valoració de l'1 al 10 a cada una de les respostes recopilades. A continuació, es va fer una mitjana amb les dades obtingudes per a cada un dels ítems i, a través del sumatori de puntuacions mitjanes, es va determinar el valor total per a cada ciutat i situació concreta.