El corredor 5G del Mediterrani, el projecte de la Generalitat i Occitània que ha vetat el ministeri d'Afers Exteriors, vol ser una espai que discorre al llarg de l'autopista AP-7 i l'E-9 entre Catalunya i França per on puguin circular els vehicles del futur: cotxes autònoms i connectats, sense conductor, gràcies a la tecnologia mòbil 5G, pensat per als passatgers i per a les mercaderies.
El projecte té l'aval de la Comissió Europea per ser un banc de proves al sud d'Europa d'un model d'autopista que permeti un trànsit previsible, segur i eficient.
Els governs de Catalunya i Occitània, amb el suport d'operadores, gestors d'infraestructures del país, centres de recerca i companyies automobilístiques, aspiren a rebre entre 8 i 9 milions d'euros del fons europeu.
El futur de la mobilitat passa per aquests vehicles intel·ligents, però abans que això sigui una realitat, cal fer proves en temps real. Per això, el projecte Corredor 5G del Mediterrani es planteja com un assaig de la conversió entre les tecnologies 4G i 5G, per comprovar com afecta el canvi d'operador telefònic d'Espanya a França i amb especial atenció a dos casos d'ús concret: mobilitat autònoma i camions autònoms.
Segons un informe del ministeri avançat per Catalunya Ràdio, el document que s'havia de signar no s'adequava al llenguatge jurídic i proposa modificacions com parlar de Catalunya com a regió o part signant i no com a país i que no es parli de ministeri ni de ministre sinó de departament i cap de departament.