En Ford feia més de cent anys que ho feien sempre de la mateixa manera: cada model que es completava en una de les seves fàbriques sortia de la línia de muntatge amb una persona al volant. Era, de fet, gairebé un segell d'identitat de la marca, però aquest costum està a punt de quedar en l'oblit. Si tot surt com esperen a la marca de l'oval, els cotxes sortiran ells sols de la línia molt aviat.

 

Gràcies a l'IA

Perquè sigui possible, les proves del nou sistema de conducció automatitzada fonamentat en IA que està realitzant la marca han de sortir a cor què vols. El pla, fins i tot, va més enllà, perquè Ford no només pretén que els cotxes abandonin per si mateixos la cadena de muntatge: vol que es desplacin sense ningú al volant punts on es desenvolupen les proves finals i que, a més, es recarreguin sols abans d'estacionar-se i quedar llestos per al lliurament. El projecte té ja fins i tot nom: E-SELF.

Per a cotxes elèctrics

Ford ha activat l'assaig en el seu centre de producció de cotxes elèctrics de Colònia, a Alemanya i compte per completar-lo amb 2.000 milions d'euros. La producció d'elèctrics començarà a les instal·lacions alemanyes aquest mateix any i el 2026 esperen vendre 600.000 cotxes elèctrics. El seu afany passa per disposar d'una gamma completament electrificada el 2030. La direcció de la marca, que intueix que aquestes modernitats implicaran menor necessitat de mà d'obra, ja posa draps calents i diu que la "reinvenció" de la seva gamma de vehicles i l'automatització de "moltes de les tasques", permetrà als empleats "centrar-se en les tasques clau". En Ford-Almussafes, que s'electrificarà, sobren ja més de mil operaris.