A més de les dades relatives a les diferents energies renovables i a les emissions de gasos generadors d'efecte d'hivernacle, la revisió del PNIEC que ha elaborat el Govern d'Espanya contempla una dada molt cridanera: el 2030, circularan per les carreteres espanyoles 5,5 milions de cotxes elèctrics. Abans de la revisió, es parlava de cinc milions. Avui, a set anys de 2030, circulen per Espanya 300.000 cotxes elèctrics.

La millor assegurança per a cotxe elèctric i híbrid endollable
 

Ja el 2020, la Fundació d'Estudis d'Economia Apliacada va advertir que la previsió era molt optimista

Ja el 2020, a poc de presentar-se el PNIEC que ara es revisa, la Fundació d'Estudis d'Economia Aplicada (Fedea) advertia que la previsió de cinc milions de cotxes elèctrics (o electrificats) circulant per les carreteres espanyoles el 2030 era massa optimista. Ara, en la revisió, es revisa a l'alça (10% més) aquesta dada i, sembla, es fa sense tenir en compte que, a data d'avui, només hi ha 300.000 cotxes elèctrics circulant per Espanya. La Fedea era contundent llavors: el PNIEC incloïa previsions de reducció "molt acusada" de l'ús de transport individual a favor del públic i d'increment en l'ús del ferrocarril en el transport de mercaderies. Tals previsions es definien (des de Fedea) com "desitjables", però difícils d'arribar. Avui, no s'ha aconseguit ni una cosa ni una altra i, mentre la sensació general sobre el cotxe elèctric és d'incertesa, el 96% del transport de mercaderies es realitza mitjançant camions, el 3% mitjançant vaixells i l'1% en ferrocarril. I així ho certifiquen fins i tot els autoproclamats "especialistes en fact checking" Maldita.es.

700.000 vehicles elèctrics venuts cada any d'aquí a 2030

Les previsions del PNIEC obliguen a vendre cada any d'aquí a 2030 un total 700.000 cotxes elèctrics. El 2002, la quota de mercat del cotxe elèctric va ser del 4%, la qual cosa representa 31.500 unitats. Els dubtes que existeixen sobre la resposta de les bateries al pas del temps, la insuficient xarxa de punts públics de recàrrega i el preu d'aquest tipus de vehicles expliquen (juntament amb com és de complicat que resulta tramitar els ajuts) la situació. Té prevista l'actual Govern alguna mesura per solucionar totes aquestes qüestions? Potser sigui que tot s'ho fien, per exemple, a vendre molts cotxes de combustió amb motor MHEV o, potser, que intenten fer valer aquell refrany clàssic en el qual es parla sobre convents, temps i determinades activitats que millor convé no esmentar.