Sens dubte alguna que la revolució industrial sempre serà un fet que va marcar un abans i un després en la història, des d'ara mirarem amb nostàlgia els trens a vapor que hi ha al món.
El primer tren a vapor que es va conèixer, o almenys que es tenia registrat, va iniciar a finals del segle XVIII i ha estat fins aquest segle XXI quan han deixat de funcionar.
A la Xina mor l'últim tren a vapor
Es va donar a conèixer que des de la Xina han decidit tancar l'última línia comercial de tren a vapor que hi ha al món, es tractava d'un servei que s'encarregava de traslladar carbó des de la mina Sandaoling d'aquest país.
Segons registres oficials, era l'última línia comercial de vapor que es trobava en funcionament. El fenomen segurament ve unit al fet que la Xina ve a ser el país amb la xarxa ferroviària més gran, moderna i ràpida que hi ha a tot el món.
Mentre que la Xina té registres de 40.000 quilòmetres en ferrovías, a tot Europa no s'arriba ni als 10.0000km.
Història de l'últim tren a vapor en funcionament
Si bé t'hem dit que els trens a vapor existeixen des de fa dos segles, el tren que es trobava funcionant a Sandaoling va començar a operar el 1958, el seu objectiu és el mateix d'ara: portar carbó.
Aquesta línia tenia un radi de moviment de tot just 10 quilòmetres. Has de saber que la flota de la mateixa era de nou locomotores (totes treballant amb vuit rodes centrals connectades). També comptava amb unes enormes màquines de 2.270 cavalls de forces i amb una força de tracció d'uns 250 quilonewtons.
Encara que la notícia surt a col·lació ara mateix al món, estava presa des de 2018 quan s'havia dit que es planejava tancar la línia.
Des de fa diversos anys, aquestes flotes del tren s'utilitzaven com a màquina de recanvi per a altres locomotores que es troben en millor funcionament que la millor. El 25 d'abril es van retirar les tres locomotores que quedaven.
Encara que si bé en alguns països hi ha encara les locomotores a vapor, són utilitzades amb finalitats recreatives, no com una eina de treball.